دوشنبه 04 اسفند 1399
زمان: 20
دسته: اخبار خوزستان
لینک کوتاه

روزانه ۲هزار و ۲۵۰ تست کرونا درمرکز بهداشت غرب اهواز گرفته می‌شود ‌

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: روزانه بیش از ۵۰۰ تست PCR و یک هزار و ۷۵۰ تست سریع در مراکز بهداشتی و درمانی منتخب حوزه غرب اهواز انجام می‌شود تا از این طریق جلوی انتشار بیشتر کرونا در خوزستان گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز،دکتر مهران احمدی بلوطکی بیان کرد: روزانه بیش از ۸۰۰ نفر به مراکز درمانی بهداشتی غرب اهواز مراجعه می‌کنند.

بار مراجعات ۱۵ تا ۲۰ برابر شده است

وی با بیان اینکه بار مراجعات به این مراکز نسبت به ۲ هفته پیش ۱۵ تا ۲۰ برابر شده  افزود: بار مراجعه به مراکز درمانی منتخب غرب اهواز به دلیل حاشیه‌نشینی، تراکم ادارات، وجود سازمان‌ها، پاساژها و مراکز خرید با روند تندی در حرکت است.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با بیان اینکه پنج مرکز منتخب در حوزه غرب اهواز فعال و به مردم خدمت رسانی می‌کنند گفت: مراکز کیان آباد، فرهنگ شهر، لشکر، شفا (بیمارستان شفا) و عین دو ، پنج مرکز منتخب حوزه غرب اهواز هستند.

وی ادامه داد: مناطق گلستان، کیانپارس، پردیس، کوی علوی و فرهنگ شهر آلوده ترین مناطق حوزه غرب اهواز ناشی از شیوع کرونا هستند لذا مردم کمتر در این نقاط رفت و آمد داشته باشند.
 احمدی بلوطکی گفت: بیشترین  عامل انتقال بیماری در حوزه غرب اهواز تردد درون شهری، تجمع‌های خانوادگی و دورهمی‌ها است. شب گذشته شاهد برگزاری یک مراسم عروسی با ۸۰۰ نفر در غرب اهواز بودیم که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در آن رعایت نشده بود.

روزانه ۲۰ تا ۳۰ محل در غرب اهواز پلمب می‌شود

وی ادامه داد: جای تعجب دارد که یک فاجعه بزرگ انسانی در خوزستان در حال رقم خوردن است اما هنوز باید به برخی بگوییم ماسک بزنند. متاسفانه مردم خیلی عادی به قضیه نگاه می‌کنند و تا زمانی که خود یا اعضای خانواده شان به کرونا مبتلا نشوند، موضوع را جدی نمی‌گیرند.

احمدی بلوطکی بیان کرد: روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ محل را در غرب اهواز پلمب می‌کنیم همچنین بالغ بر ۲۰۰ تذکر کتبی و یک هزار تذکر شفاهی می‌دهیم.

هم اکنون ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی و هشت شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.
منبع:ایرنا



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب