سه شنبه 26 اسفند 1399
زمان: 11
دسته: اجتماعی
لینک کوتاه

داروها را خانه تکانی کنید

کارشناس دارویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول به شهروندان توصیه کرد همزمان با خانه تکانی، قرص‌ها و سرنگ‌های بدون استفاده را نیز از منازل جمع آوری و معدوم کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز،الناز بهروز افزود: انواع کیسه و جعبه‌های دارویی از قرص‌های رنگارنگ گرفته تا سرنگ‌های بدون استفاده به مقدار کم یا زیاد در هر خانه‌ای یافت می‌شوند که در آستانه نوروز و هنگام خانه تکانی بهتر است به خانه تکانی داروها هم توجه شود.  

وی با انتقاد از ذخیره بی‌مورد دارو در منزل گفت: مردم برای هر بیماری از جمله سردرد و سرماخوردگی از داروهای بدون نسخه پزشک به وفور استفاده می‌کنند که همین امر موجب ذخیره طولانی مدت انواع داروها در منزل شده است. 

کارشناس دارویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد موارد سرماخوردگی، ویروسی است و نباید برای آنها دارویی مصرف شود، افزود: اگر داروها به مدت طولانی در خانه باقی بمانند ممکن است به طور سهوی یا اشتباهی از سوی افراد به ویژه کودکان مصرف و باعث مسمومیت شوند.
بهروز بیان کرد: نگهداری دارو در منزل خطرناک و یکی از عوامل مسمومیت شایع در کشور است که سالیانه تعدادی از هموطنانمان را به دام مرگ می‌کشاند به همین منظور از هموطنان تقاضا می‌شود از نگهداری بی‌مورد دارو در منزل خودداری کنند.

منبع:ایرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب