پنج شنبه 28 اسفند 1399
زمان: 15
دسته: اخبار خوزستان
لینک کوتاه

تلاش مجموعه نظامیان در نیروی زمینی ارتش بی‌نظیر است

استاندار خوزستان گفت: تلاش مجموعه نظامیان در نیروی زمینی ارتش بی‌نظیر بوده است؛ در سیل نظامیان نقش بی‌بدیلی داشتند و در بحث کرونا نیز نقش نظامیان قابل ستایش بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز،قاسم سلیمانی‌دشتکی امروز (۲۸ اسفند) در دیدار با فرماندهان قرارگاه منطقه‌ای کربلا، ضمن تبریک میلاد امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (س) و گرامیداشت روز جانباز و روز پاسدار، اظهار کرد: نیروهای ارزشی و حاکمیتی در استان؛ فرماندهان، روسا و مسئولان ارزشمندی در سطح ملی هستند. بنده در استان های مختلف خدمتگزار بودم و همه جا اعضای شورای تامین و نیروهای نظامی نیروهای خوبی بودند. یکی از دغدغه‌های من این بود که در استان به این گستردگی اگر خدای ناکرده، میان نیروهای اصلی که اعضای شورای تامین باشند و نماینده ولی فقیه، علما و مسئولان اجرایی اختلاف نظر و سلیقه وجود داشته باشد، بسیار خطرناک است و حاشیه‌های بسیاری خواهد داشت. اما خوشبختانه در جلسات متعددی که با فرماندهان و علما داشتیم، دیدیم که همه از درایت، علم و عقل بالایی برخوردار هستند. هم مسئولان قضایی و هم مسئولان ارتشی و سربازان گمنانم امام زمان، سپاهیان و نیروی انتظامی، مجموعا نیروهای منسجمی هستند.

وی با اشاره به اهمیت استان خوزستان، افزود: استان خوزستان استانی کاملا استراتژیک و قلب تپنده همه فعالیت های کشور ازجمله فعالیت های امنیتی، روابط داخلی، خارجی، بازرگانی، تجاری، تولیدی، نظامی و... است و با دیگر نواحی قابل قیاس نیست. در اغلب محصولات استراتژیک، منابع زیرزمینی مانند نفت و گاز و تولیداتی مانند فولاد، محصولات کشاورزی، صادرات و واردات، استان حرف اول را می‌زند. از نظر امنیتی نیز به دلیل مرزهای طولانی زمینی و آبی، بسیار مهم و ارزشمند است و در طول تاریخ چشم طمع دشمن از این نقطه شروع شده بود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه ما وقایع مهمی را پشت سر گذاشتیم که یکی از آن‌ها پیروزی جمهوری اسلامی و بعدی حفظ نظام و تمامیت ارضی کشور است، تصریح کرد: پیروزی  انقلاب کار سختی بود، در آن زمان ابرقدرت‌ها نفوذ داشتند. اما با بیش از ۱۵ سال مبازره امام و همراهی مردم، پیروزی صورت گرفت. حفظ نظام کاری بسیار سخت‌تر از پیروزی انقلاب بود. نظام جمهوری اسلامی حرف‌های نویی داشت و دارد که در انقلاب‌های دیگر این حرف‌ها نبود. آزادی و استقلال یعنی آزادی از اسارت قدرت‌های بزرگ است. کوتاه کردن دست ابرقدرت‌ها، اخراج مستشاران خارجی، استقلال و هشت سال دفاع مقدس با دست خالی، کار ساده‌ای نبود.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به تلاش دشمن برای تحریک قومیت‌ها در ابتدای انقلاب، گفت: ما بحرین و برخی جاهای کشور را از دست دادیم و به این دلیل دشمن طمع کرده بود که در نهایت نظام را در ابتدای شروع انقلاب ساقط کند و این مساله را از خوزستان شروع و قومیت ها را تحریک کرد. مقاومت مردم، بسیجیان و نظامیان باعث خلق حماسه به یاد ماندنی شد و این حماسه خیال تجاوز مجدد از سر کشورها را بیرون آورد.  

وی ادامه داد: پس از دفاع مقدس جنگ فیزیکی نداشتیم بلکه جنگ های اقتصادی، فرهنگی و تحریمی داشتیم؛ هدف از این جنگ ها خسته کردن ملت از درون است تا از درون، نظام را از بین ببرند و استقلال طلبی را در برخی از اقوام به وجود آورند. اما خوشبختانه خون شهدا، یاد امام، رهبری مقتدارنه، تلاش و مجاهدت همه نیروها از جمله ارتش مقتدر و همراهی مردم باعث خنثی شدن توطئه دشمن شد. حتی سال ۹۷ اعلام کرده بودند که ما ۲۲ بهمن را نخواهیم دید و تحلیل آنها از نظر محتوای فیزیکی درست بود؛ محتوای فیزیکی یعنی اتفاقی که در مصر و لیبی افتاد. اما مردم ایستادند و مقاومت کردند. من از همه ایثارگری ها و تلاش نظامیان تقدیر و تشکر می‌کنم. در ایلام بحث اربعین را می‌دیدم با وجود اینکه ارتش مستقر نداشتیم اما مجموعه قرارگاه مستقر در غرب کشور و کرمانشاه، تماما حضور داشت.   

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به نقش مهم نظامیان در برقراری امنیت، تاکید کرد: در برقراری امنیت داخل استان، کشور، مرزها و مقابله با دشمنان؛ خواه گروه‌های تجزیه‌طلب و خواه همسایگانی که به نحوی ممکن است با ما اختلاف منافع داشته باشند، در این شرایط نظامیان نقش بزرگ و ارزشمندی دارند. همچنین در وقایع سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸، نظامیان کمک کردند که قائله بخوابد و کسانی که تحریک می‌کنند، تجزیه‌طلب هستند و به شکلی با نظام معاند هستند و حرف‌شان به کرسی ننشیند. خوشبختانه همیشه مبنای کار نظامیان بر اساس عقلانیت بوده است.

استاندار خوزستان در پایان با بیان اینکه تلاش مجموعه نظامیان در نیروی زمینی ارتش بی‌نظیر بود، یادآور شد: در سیل نظامیان نقش بی‌بدیلی داشتند. همچنین در بحث کرونا نقش نظامیان قابل ستایش بوده است. کرونا خانمان‌سوز شده و متاسفانه در خوزستان به دلیل غالب بودن فرهنگ قومی، کمی مشکلات گره خورده است. ما شاهد این هستیم که مراسمات فرهنگی غلیظ عزا و جشن گرفته می‌شود. همه می‌دانیم این فرهنگ خوب است اما در جا و زمان خود خوب است. ابراز همدردی مردم با صاحبان عزا، کار بسیار ارزشمندی است. همچنین شرکت در جشن ازدواج کار ارزشمند و نوعی همیاری است، اما فرهنگ کرونایی، غالب بر فرهنگ‌های سنتی ما است. جشن‌ها و عزاها، پیک مرگ است و چیزی غیر از این نیست. برای تسلیت گفتن و همدردی کردن، ده‌ها مبتلای دیگر به وجود می‌آید و صدها نفر راهی بیمارستان می‌شوند. شرکت در جشن‌ها، باعث و بانی عزا خواهد بود.

منبع:ایسنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب