چهار شنبه 08 اردیبهشت 1400
زمان: 22
دسته: اخبار خوزستان
لینک کوتاه

آیا شرکت ماهی کارون شوشتر با تبانی واگذار شد؟

شرکت ماهی کارون شوشتر با در اختیار داشتن بیش از 440 هکتار مزارع پرورش ماهی یکی از بزرگترین شرکت های خوزستانی در تولید آبزیان به شمار می رود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز، در طول سالهای فعالیت این شرکت، مدیران مجموعه معمولا با هماهنگی مدیریت عامل شرکت کشت و صنعت کارون با صاحب سهام بانک کشاورزی ایران انتصاب می شدند. این روند شرکت ماهی کارون تا سال ۱۳۹۶ ادامه داشت که به دلیل زیان ده بودن شرکت و برابر قانون واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی، طی 4 مرحله آگهی مزائده به فروش گذاشته شد و در مراحل اول با مبلغ ۵۶ میلیارد و دوم ۵۵ میلیارد برگزار اما کسی شرکت نکرد و در مزایده سوم با ۵۱ میلیارد برگزار شد و اقای ناصر مزرعاوی برنده مزایده شد اما به دلیل اعتراض برخی از شهروندان شوشتر به روند اطلاع رسانی ،مزایده باطل شد ، بانک و شرکت کشت و صنعت کارون به معترضین پیشنهاد خرید شرکت بدون طی کردن روند مزایده با قیمت ۴۸ میلیارد تومان را داد اما معترضین مخالفت کردند و بانک ناچتر برای چهارمین بار مزایده با مبلغ ۵۳۰ میلیارد ریال به بخش خصوصی طبق شرایط که تعیین کرده بودند که ۳۰ درصد مبلغ پیش و باقی مانده درقالب تسهیلات با سود و بهره تحویل و واگذار شد.

در 4 نوبت برگزاری مزایده هیچ خریداری شرکت نکرده و علیرغم اطلاع رسانی در این خصوص از جمله چاپ در روزنامه های کثیرالانتشار و ارسال پیامک برای متقاضیان احتمالی و چاپ بنر در سطح شهر به نحوی که بیش از تشریفات معمول صورت گرفت، تنها شخصی به نام ناصر مزرعاوی از مزایده دوم به بعد پیشنهاد قیمتی خود را ارائه کرد.

در 2 مرحله مزایده بعدی به ترتیب قیمت ها تغییر کرده و هربار قیمت گذاری جدیدی از سوی شرکت اعلام شد تا اینکه در چهارمین نوبت مزایده قیمت 530 میلیارد ریال را بعنوان قیمت پایه اعلام و ناصر مزرعاوی با قیمت پیشنهادی 530 میلیارد و 14 میلیون ريال در اردیبهشت ماه سال 1396 برنده قطعی مزایده شد.

اکنون با گذشت حدود 4 سال از برگزاری مزایده های مذکور عده ای با مقاصد نا مشخص تلاش دارند تا روند برگزاری مزایده واگذاری شرکت را یک تبانی معرفی کنند و این در حالی است که موضوع تبانی با انجام 4 نوبت مزایده از اساس باطل است.

افرادی که یک روز تجمع غیر قانونی کارگری راه می اندازند، یک روز جلوی تردد کارکنان را می گیرند و یک روز هم پا را فراتر گذاشته و با آنها درگیر می شود.

با مشاهده این وضعیت می توان حدس زد که شرکت ماهی کارون شوشتر در زمان دولتی بودن، به حیات خلوت عده‎ای تبدیل شده بود و اکنون این افراد به سبب از بین رفتن منافع و جمع شدن بساطشان به هر شکل شده می خواهند شرکت را به حالت قبلی خود برگردانند.

مالک جدید شرکت ماهی کارون نیز بارها از ریاست قوه قضاییه و دستگاه قضایی در استان خواسته وی را در مقابل سنگ اندازی ها و ناملایمتی ها یاری کنند تا در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها شاهد جولان مغرضان برای زمین زدن تولید نباشیم.


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب