چهار شنبه 22 اردیبهشت 1400
زمان: 18
دسته: اخبار خوزستان
لینک کوتاه

طرح شهید سلیمانی منجر به کاهش ۶۰ درصدی آمار کرونا در خوزستان شد

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: اجرای طرح غربالگری شهید قاسم سلیمانی با همکاری بسیج، باعث کاهش ۶۰ درصدی آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز،سردار نعمت‌اله باقری روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسب دهه بسیج سازندگی در اهواز بیان کرد: اصلی ترین ماموریت بسیج سازندگی فعالیت در مناطق محروم و سخت گذر است که امکان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در آن مناطق وجود ندارد.

وی کمک به دولت در زمینه‌های اجتماعی، کشاورزی و اقتصادی با استفاده از ظرفیت نیروی بسیج را از اهداف تشکیل بسیج سازندگی دانست و افزود: بسیج سازندگی همچنین در حوزه های آبرسانی، مسکن، راه روستایی و... اقدامات موثری انجام داده است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان، مهمترین هدف بسیج سازندگی توجه به محرومان است.گفت: عمده فعالیت بسیج سازندگی خوزستان در سال ۱۴۰۰ در مناطق محرومی است که با مشکل آبرسانی روبه رو هستند زیرا با وجود هفت سد بزرگ در خوزستان، بیش از ۴۰۰ روستای این استان با مشکل آب آشامیدنی روبه رو هستند.

وی در ادامه به ایجاد اشتغال برای جوانان در خوزستان اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی اشتغالزایی به ویژه در مناطق روستایی است و در این خصوص اقدامات خوبی صورت گرفته است.

باقری با بیان اینکه بیش از ۴۶۳ صندوق قرض‌الحسنه در خوزستان با همکاری نیکوکاران و بسیج سازندگی ایجاد شده گفت: به واسطه این موضوع بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در طول ۲ سال گذشته در خوزستان فراهم شده است. همچنین در سه سال گذشته سه هزار و ۴۲۷ جهیزیه توسط بسیج سازندگی تهیه و در اختیار زوج‌های جوان قرار داده شده است.

وی به راه اندازی ۱۳۴ کارگاه اقتصاد مقاومتی توسط مجموعه بسیج سازندگی در خوزستان اشاره کرد و افزود: بیش از ۳۴۲ گروه جهادی با جمعیتی بالغ بر ۴۶ هزار نفر در خوزستان سازماندهی شده و مشغول محرومیت زدایی در سراسر استان هستند.

جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ایجاد راه روستایی در مناطق محروم را از اولویت‌های بسیج سازندگی در خوزستان بیان کرد و ادامه داد:هم اکنون بسیج سازندگی سپاه خوزستان به دنبال ایجاد راه دسترسی به منطقه سخت گذر احمد فداله دزفول است.

وی افزود: امسال کار ساخت ۲۴ مدرسه در خوزستان توسط بسیج سازندگی و با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آغاز شده است. همچنین در سال های ۹۷ و ۹۸ در بحث سیل و زلزله بیش از یک هزار واحد مسکونی توسط بسیج سازندگی استان احداث ، و مرمت و بازسازی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ خانه در مناطق محروم و حاشیه نشین انجام شد.

باقری به اجرای طرح بیماریابی شهید سلیمانی برای مهار ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این طرح در جهت کمک به دولت در سطح کشور در حال اجرا است و در خوزستان بیماریابی بسیار گسترده ای انجام شد.

وی ادامه داد: در طرح شهید سلیمانی بیش از چهارهزار تیم نظارتی و مراقبتی با جمعیت ۱۳ هزار نفر در بحث مبارزه با کرونا به صورت مستقیم فعال هستند. 

وی همچنین گفت: خوشبختانه اکنون رزمایش‌های مومنانه به یک سنت حسنه در استان و کشور تبدیل شده و تاکنون بیش از یک میلیون بسته معیشتی توسط بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی بین نیازمندان خوزستان توزیع شده است.


منبع:ایرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب