چهار شنبه 22 اردیبهشت 1400
زمان: 19
دسته: اخبار خوزستان
لینک کوتاه

آسیب اصناف از محدودیت‌ها در بهترین ایام فروش / نباید اقلیتی از افراد، بازاریان را بدنام کنند

استاندار خوزستان گفت: اصناف به دلیل مشکلات و محدودیت‌های کرونا به ویژه در ایام تعطیلات که بهترین زمان فروش است، دچار آسیب شده‌اند با این وجود با پیگیری‌هایی که داشتیم موفق شدیم مجوز بازگشایی گروه شغلی ۲ را برای استان خوزستان اخذ کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز،قاسم سلیمانی‌دشتکی روز چهارشنبه در نشست با نمایندگان اصناف استان خوزستان اظهار کرد: در جریان پیک چهارم کرونا ما در خوزستان تنها استانی بودیم که موفق شدیم معافیت‌های مالیاتی، بخشودگی دیون و تسهیلات بانکی برای استان خوزستان اخذ کنیم.

وی افزود: با رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی که از مرکز داشتیم، مصوبه‌ای ۱۴ صفحه‌ای ویژه استان خوزستان برای حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده از مرکز گرفتیم که بخش عمده‌ای از آن اجرا شده و به صورت هفتگی جلساتی برای اجرای این مصوبه می‌گیریم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: از ابتدای شروع مسئولیت در خوزستان با همه مسئولان ۲۸ شهرستان استان نشست داشته‌ام و به ۱۵ شهرستان نیز سفر کرده‌ام و پروژه‌ها بررسی و زمان‌بندی شده‌اند.

وی افزود: در طول سه ماه اخیر منابع خوبی برای پروژه‌ها جذب شده است و حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان نیز برای پروژه‌های امسال لحاظ کرده‌ایم.‌

سلیمانی‌دشتکی گفت: در نظر داریم در قالب طرحی با مشارکت وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور، مبلغ ۲.۲ میلیارد یورو در طول پنج سال برای حل مشکلات زیرساختی استان در بخش‌های آب و فاضلاب و جمع‌آوری آب‌های سطحی اختصاص یابد و این طرح در صورت اذن مقام معظم رهبری برای برداشت از صندوق ذخیره ارزی ارائه خواهد شد.

استاندار خوزستان بیان کرد: در ارتباط با تأمین کالاهای اساسی استان خوزستان دغدغه زیادی داشتیم بدین منظور حدود هفت جلسه تنظیم بازار و سه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی داشتم.

وی گفت: ما در بازار دو مشکل اساسی داریم که یکی نظارت بر امر توزیع کالا و دیگری سپردن توزیع بر اهل آن است.

سلیمانی‌دشتکی افزود: تولید مرغ در استان خوزستان با نیاز ما در ماه مبارک رمضان همخوانی ندارد به صورتی که تولید روزانه مرغ در استان ۲۰۰ تن و نیاز استان در ماه مبارک رمضان ۴۵۰ تن در روز است و در نتیجه حدود ۲۵۰ تن کسری روزانه داشتیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برای حل این مشکل، با وزیران جهاد کشاورزی و صمت جلسات متعددی داشتم. همچنین در ستاد تنظیم بازار پیگیری‌های زیادی داشتیم که در نتیجه آن یک هزار تن مرغ به استان خوزستان اختصاص یافت. همچنین قرار شد از استان‌های مجاور به صورت روزانه حدود ۶۰ تن مرغ برای استان تامین شود که متوسطه تامین مرغ به ۳۵۰ تن در روز رسید اما با این وجود همچنان در بازار کمبود احساس می‌شود که نیاز به نظارت بیشتر به امر توزیع دارد. 

وی گفت: در شکر نیز ما در استان خوزستان نیاز کشور را تامین می‌کنیم اما در توزیع و نظارت مشکل داریم البته برای هر کالایی که دو نرخی یا چندنرخی شود زمینه سوءاستفاده و ایجاد فساد مهیا می‌شود که لازم است برای مدیریت این مساله، از طریق سامانه و نظارت دقیق چاره‌اندیشی شود.

سلیمانی‌دشتکی در خصوص موضوع روغن نیز افزود: ما در روغن به اندازه نیاز داخلی استان خوزستان تولید داریم البته ممکن است برخی از خریداران دنبال نوع و برند خاصی از روغن باشند و کمبود آن را احساس می‌کنند.

استاندار خوزستان در خصوص افزایش بی‌رویه قیمت سیمان نیز گفت: برای حل این مشکل، عاملین فروش را افزایش دادیم و قیمت سیمان را از ۴۸ هزار تومان به حدود ۳۶ هزار تومان رساندیم.

وی بیان کرد: برای کنترل قیمت‌ها باید بازرسین صمت، تعزیرات و بسیج و همچنین خود بازاریان بر امر نظارت مشارکت بیشتری کنند.

استاندار خوزستان ادامه داد: بازاریان جزو اقشار مومن، شریف و با اصالت ما هستند و نباید اقلیتی از افراد، بازاریان را بدنام کنند.

وی افزود: همیشه در هر استانی که خدمت کرده‌ام بهترین ارتباط را با بازاریان داشته‌ام و در استان خوزستان نیز برای جلسات تنظیم بازار، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و دیگر جلسات دستور دادم دعوت و مشارکت اصناف و بازاریان در جلسات بیشتر شود.

سلیمانی‌دشتکی گفت: شکی نیست که بازار بر اثر تحریم‌ها دچار آسیب شده است البته مجموعه نظام همه هم و غم خود را برای رفع تحریم‌ها گذاشته است و امیدواریم به زودی شاهد حل مشکلات مربوط به تحریم‌ها باشیم.

وی بیان کرد: اصناف به دلیل مشکلات و محدودیت‌های کرونا به ویژه در ایام تعطیلات که بهترین زمان فروش است، دچار آسیب شده‌اند با این وجود با پیگیری‌هایی که داشتیم موفق شدیم مجوز بازگشایی گروه شغلی ۲ را برای استان خوزستان اخذ کنیم.

منبع:ایسنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب