سه شنبه 04 خرداد 1400
زمان: 0
دسته: اخبار خوزستان
لینک کوتاه

هوای هفت شهر خوزستان در شرایط ناسالم

وقوع دوباره پدیده گرد و غبار هوای هفت شهر خوزستان را در شرایط ناسالم قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز،بر اساس گزارش سامانه پایش کیفی هوای کشور در ساعت ۱۱ روز سه شنبه، هوای اندیمشک با شاخص ۱۵۴، اهواز با شاخص ۱۶۲، بندر امام با شاخص ۱۵۰، حمیدیه با شاخص ۱۵۷، دزفول با شاخص ۱۵۹، شادگان با شاخص ۱۵۸، شوشتر با شاخص ۱۶۰ و ماهشهر با شاخص ۱۵۸ در شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌ها قرار دارند.

در همین زمان، آبادان با شاخص ۱۳۲ و امیدیه با شاخص ۱۳۳ نیز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس هستند.

اداره کل هواشناسی خوزستان، دوشنبه شب با انتشار اطلاعیه هشدار سطح زرد، اعلام کرد با توجه به وقوع گرد و خاک همرفتی در کشورهای همسایه و حرکت آن به سمت استان، طی ساعات آینده برای ساعاتی شاهد وزش بادهای متوسط تا شدید، تندبادهای لحظه‌ای، رخداد گرد و خاک و کاهش دید افقی در مناطق جنوب غرب و جنوب استان خواهیم بود.

بر اساس این گزارش، در روز یکشنبه گذشته نیز پدیده گرد و غبار هشت شهر خوزستان را فرا گرفت که هوای شهر آبادان را در شرایط خطرناک، هوای چهار شهر در شرایط ناسالم و هوای سه شهر در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داد.

AQI شاخصی است که برای گزارش روزانه کیفیت هوا به کار می‌رود و نشان می‌دهد که هوای اطراف چقدر تمیز یا آلوده است و این حد از آلودگی چه اثراتی ممکن است بر سلامتی داشته باشد. این شاخص بر اثراتی متمرکز است که افراد ممکن است چند ساعت یا چند روز بعد از تنفس در این هوا با آنها مواجه شوند.

بر اساس این شاخص، صفر تا ۵۰  در شرایط هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط هوای سالم و کیفیت هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ شرایط بسیار ناسالم است و هشدار درباره بروز وضعیت اضطراری بهداشتی است و با احتمال بیشتر سلامت همه جمعیت به خطر می‌افتد.

۳۰۰ تا ۵۰۰ شرایط هوای خطرناک وضعیت اضطراری هشدار بهداشتی است. همه افراد ممکن است دچار پیامدهای بهداشتی وخیم شوند.

منبع:ایرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب