پنج شنبه 13 خرداد 1400
زمان: 20
دسته: سیاسی
لینک کوتاه

دکتر محسن رضایی در گفتگو با ایرانیان خارج از کشور

ایالت های اقتصادی را ایجاد می کنم و دست سیاستمداران را از اقتصاد قطع می کنم تا با ایجاد تورم دست در جیب مردم نکنند. ایالت های اقتصادی طرح بومی شده واگذاری اختیارات به استان ها است بسیاری از استان های ما در زمامداری کشور نقشی ندارند. باید نهاد دولت در ایران اصلاح شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز،ایالت های اقتصادی را ایجاد می کنم و دست سیاستمداران را از اقتصاد قطع می کنم  تا با ایجاد تورم دست در جیب مردم نکنند. 
ایالت های اقتصادی طرح بومی شده واگذاری اختیارات به استان ها است بسیاری از استان های ما در زمامداری کشور نقشی ندارند. باید نهاد دولت در ایران اصلاح شود.
ثبات و توسعه را به اقتصاد بر می گردانم 

سیاست های مالی و پولی و ارزی را اصلاح می کنیم و دیپلماسی اقتصادی را قوی می کنیم. سفارتخانه های ما تبدیل به دستگاه های تشریفاتی شده اند سفارتخانه نباید خوابگاه و هتلداری باشد باید جذب سرمایه کنند.

با برنامه ای که داریم از کویرهای بزرگ ایران  هزاران مگاوات برق تولید می کنیم.
  با پروژه های طراحی شده و مشارکت سرمایه های خارجی، این مسئله حل می شود.

ایران ما و دولت ما در خدمت ایرانیان خارج از کشور است.

از ابتدای انقلاب موضع گیری غلط در کشورهای اروپایی و منطقه علیه ما و پیشرفت ما شکل گرفته و ما نیاز داریم اهداف و برنامه های دولت را از طریق شما به عنوان دیپلماسی عمومی ارائه کنیم تا همه بدانند دنبال صلح و امنیت در منطقه هستیم. این اطلاع رسانی را انجام دهید و ما برنامه های خود را به شما تحویل می دهیم و شما با ارتباطات خود با مقامات خارجی و نخبگان و آکادمی ها به ما کمک کنید تا ایران را درست معرفی کنیم.

از عدم آگاهی سواستفاده های زیادی صورت گرفته است. در کنار دیپلماسی رسمی و عمومی، دیپلماسی علمی را توسعه می دهم. ما ایرانیان فرهیخته ای را داریم که می توانند ارتباط ایران با بزرگترین دانشگاه های دنیا را شکل دهند. من در خط اول این دیپلماسی در کنار شما هستم

می خواهم ظرف ۸ سال حداقل ۲۰ سال ایران را پیش ببرم. اقتصاد را می دانم مدیریت و شجاعت لازم را دارم و ریسک پذیری دارم و با کمک جوانان کشور و ایرانیان خارج از کشور، جهشی ایجاد کنیم. 
به ایرانیان خارج از کشور قول می دهم اگر به ما کمک کنید هیچ کسی نمی تواند مانع شما باشد و برای سرمایه گذاری شما و انتقال دانش فنی، اجازه نمی دهم کسی مزاحم شما شود دولت من سرمایه گذاری و سود شما را تضمین می کند

از همه اقوام ایرانی اعم از کرد و ترک و لر و بلوچ و فارس و گیلک و مازنی و همه استانها زمامدار تربیت می کنم.
 همه باید زمامداری کنند و مدارس تربیت زمامداران آینده را راه اندازی می کنم.  روز گذشته گفتم یکی از غفلت های ما این است که ۵۰ درصد از ظرفیت جامعه یعنی زنان را کنار گذاشتیم و با نصف این ظرفیت می خواهیم ایران را بسازیم که این شوخی است.

سیاست خارجی ما متاسفانه دارای دکترین خاصی نبود خواستیم در سطح روابط بین الملل خود را تعریف کنیم. قبل انقلاب وابستگی بعد انقلاب به صورت تقابل. ایران کشوری است که در سطح بین الملل می تواند نقش آفرینی کند. ایران منطقه ای را باید ایجاد کنیم و بزرگ کردن ایران در منطقه از منظر سیاسی اقتصادی و فرهنگی را در دستور کار قرار دهیم و با دیپلماسی و سیاست همسایگی، در روابط بین الملل نقش بیشتری داشته باشیم.
ایران با آمریکا و عراق در کمیسیونی مشترک برای امنیت عراق کار کردیم. در برجام نیز درست عمل کردیم اما آمریکایی ها خارج شدند. 
 ما ۱۵ کشور همسایه از جمله عربستان داریم که باید فرایند دیپلماسی را ببینیم و مدل پیشنهادی ما چیزی شبیه اتحادیه اروپا است.
مسئله ما این است چیزی که به نفع مردم ما باشد باید انجام شود و باید دیپلماسی کاغذی را فراموش کنیم و دیپلماسی را مدیریت کنیم وگرنه هر مذاکره ای که به نفع مردم باشد دولت ما استقبال می کند.
بزرگترین اشتباه آمریکا و رژیم صهیونستی این بود که در معادلات برخورد با شوروی و بقیه به مواجهه با انقلاب ما آمدند.

بشدت نیازمند سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور هستیم و من دست شما را می بوسم و سرمایه های شما و سود شما را تضمین می کنم و شفافیت در اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهم. 
در مسئله بیمه کمک می کنم ریسک فعالیت سرمایه گذاری شما کاهش یابد.


 درباره زندانیان ایرانیان خارج از کشور اسناد را ابلاغ می کنم تا سرعت عمل بالا رود. 
سفارتخانه ها را مسوول می کنم تا از شما دفاع جانانه کنند تا سرمایه گذاری تسهیل شود. همچنین پروژه های ملی را در اختیار شما می دهم.


در گردشگری فرهنگی و تاریخی به ایرانیان خارج از کشور کمک می کنیم. به دنبال هاب غذا و سلامت هستم و هر سرمایه ای در این باره آورده شود ما کمک می کنیم. همچنین صادرات کالاهای ایرانی به خارج از کشور را تسهیل می کنیم و از بخشنامه های خلق الساعه بانک مرکزی و وزارت صنعت جلوگیری می کنم و صادرات را تضمین می کنم.

در دولت من بانک طلا را ایجاد می کنیم و سود آن را با طلا محاسبه می کنیم.
یا نقدی پرداخت می کنیم یا طلا اضافه می کنیم.


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب