یک شنبه 16 خرداد 1400
زمان: 11
دسته: اخبار خوزستان
لینک کوتاه

نویسنده: حیدر حجتی نیا (محور وحدت)

اهواز در مسیر توسعه بر بنیان دانش بومی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز،امروزه شهرهای زیادی خود را به عنوان شهرهای دانش بنیان معرفی می کنند، شهری که رشد شرکت های دانش بنیان در آن رو به افزایش باشد، می تواند در مسیر اقتصاد شکوفایی بی نظیری ایجاد کند.

اهواز در جایگاهی قرار دارد که از گذرگاه های اصلی کشور محسوب می شود، عبور خط آهن سراسری، عبور خط ترانزیت، گذرگاه بنادر مهم، وجود صنایعی نظیر فولاد، پتروشیمی، لوله سازی و بسیاری پتانسیل های ارزشمند.

وجود این پتانسیل های موجود که مواد اولیه مصارف مختلف را تولید می کنند، امتیاز بسیار ارزشمندی اند برای تبدیل شدن شهر اهواز به شهری بر بنیان دانش.

یکی از مهمترین راهکارهای تبدیل اهواز به مرکزیتی ویژه برای علوم دانش بنیان، ارزش قائل شدن و اولویت استفاده از علوم و دستاوردهایی است که در منطقه با همت جوانان بومی بر بنیان دانش تولید می شوند.

اکنون که جوانان مبتکر و متفکر اهوازی با بکارگیری از توانمندی های خود در مسیر آبادانی کشور عزیزمان دستاوردهای ارزشمندی را در حوزه های مختلف دانش بنیان بوجود آورده اند، بکار گیری از این دستاوردهای بومی بر متولیان مدیریت شهری امری واجب به حساب می آید، تا توام با توسعه متوازن شهر، به پیشرفت و توسعه شرکت های دانش بنیان بومی نیز توجه لازم انجام گیرد.

بکارگیری از نرم افزارها و سخت افزار های دانش بنیان بومی، به اعتقاد و توجه مدیران شهری نیازمند است.

نویسنده: حیدر حجتی نیا (محور وحدت)

##شورای اسلامی شهر اهواز


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب