سه شنبه 18 خرداد 1400
زمان: 12
دسته: اجتماعی
لینک کوتاه

مینو محرز: واکسن در جهان کم است

عضو علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به خاطر کمبود واکسن افراد می‌توانند از نوع دیگری از واکسن‌های کرونا برای نوبت دوم واکسیناسیون خود در برابر کرونا استفاده کنند و البته استفاده از واکسن ایرانی توصیه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز،عضو علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به خاطر کمبود واکسن افراد می‌توانند از نوع دیگری از واکسن‌های کرونا برای نوبت دوم واکسیناسیون خود در برابر کرونا استفاده کنند و البته استفاده از واکسن ایرانی توصیه می‌شود.

مینو محرز در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ضمن تأیید خبر کمبود واکسن کووید-۱۹ در کشور گفت: افرادی که برای تزریق نوبت دوم واکسن کووید-۱۹ مراجعه می‌کنند ولی به آن‌ها گفته می‌شود که واکسن نیست، می‌توانند از نوع دیگر از واکسن‌های کووید-۱۹ استفاده کنند.

وی تأکید کرد: استفاده از نوع دیگری از واکسن در نوبت دوم واکسیناسیون بی‌ضرر است

عضو علمی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: امروز واکسن در سطح جهان کم است، بسیار از شرکت‌هایی که واکسن می‌فروشند مشتریان بهتری پیدا می‌کنند یا خود آن‌ها نمی‌توانند تهیه کنند

وی افزود: این موضوعی است که جامعه باید درک کند و تاکنون در جهان هیچ‌کدام از شرکت‌های تولیدی واکسن کرونا تولید میلیاردی نداشته‌اند، جدای تهیه واکسن حتی در لوازمی که برای خرید و جابه‌جایی واکسن لازم است، کمبود وجود دارد و ما و بسیاری از کشورها در تهیه لوله‌ها و سرپوش‌هایی که برای خرید واکسن نیاز است هم کمبود داریم.

محرز گفت: میزان تولید واکسن با شیب مشخصی بالا می‌رود اما نیاز به واکسن در جهان به‌سرعت افزایش پیدا می‌کند و مشخص است که تولیدات جوابگو نیست.

عضو کمیته ستاد ملی مقابله با کرونا به این پرسش که «آیا به‌جای واکسن خارجی و در نوبت دوم واکسیناسیون‌ها، از واکسن ایرانی هم می‌توان استفاده کرد؟» پاسخ داد: بله می‌توانیم از واکسن ایرانی در نوبت دوم استفاده کنیم، واکسن ایرانی نتایج خوبی داشته است به‌راحتی می‌تواند جایگزین کمبودها قرار گیرد

وی در پایان گفت: واکسن کوو ایران برکت واکسنی بود که شخصاً تزریق کردم و از سلامت آن مطمئن هستم.

منبع:آنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب