پنج شنبه 27 خرداد 1400
زمان: 16
دسته: اخبار خوزستان
لینک کوتاه

در چه صورت امتحان مجدد برای دانشجو برگزار می‌شود؟

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: اگر در زمان برگزاری امتحانات، سامانه از دسترس خارج شود یا اینترنت استاد مشکل داشته باشد، آزمون مجدداً برگزار می‌شود اما اگر قطعی برای چند دانشجو باشد باید تعیین شود که مشکل از کجاست و تا حدود زیادی راستی‌آزمایی امکان‌پذیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز،علیرضا جلیلی‌فر اظهار کرد: در خصوص غیبت در امتحانات اگر آزمون در زمان خود برگزار شود، استاد باید حضور و غیاب همه دانشجویان را چک کند تا مشکلی از جهت ارتباط با دانشجو وجود نداشته باشد. درصورتی که سامانه برگزاری امتحان برای همه قطع شود، دانشگاه پاسخگو است. البته خارج شدن سامانه از دسترسی به این معنا است که هیچ دانشجویی نمی‌تواند وارد سامانه شود، بنابراین اگر تنها یک نفر به سامانه متصل شود یعنی هیچ مشکلی از طرف دانشگاه وجود ندارد.

وی افزود: اگر سامانه از دسترس خارج شود یا اینترنت استاد مشکل داشته باشد، آزمون مجدداً برگزار می‌شود اما اگر قطعی برای چند دانشجو باشد، باید تعیین شود که مشکل از کجاست و تا حدود زیادی راستی‌آزمایی امکان‌پذیر است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: اگر دانشجویی بیان کند که برق قطع شده و موفق به شرکت در امتحان نشده است می‌توان استعلام گرفت که آیا در منطقه مسکونی دانشجو برق قطع شده یا نه؟ در صورت قطع شدن اینترنت نیز دانشجو باید بلافاصله به استاد خود اعلام کند.

جلیلی‌فر عنوان کرد: از همکاران خود خواهش می‌کنم که حتماً مطمئن شوند که دانشجو واقعاً با مشکل قطعی اینترنت یا مشکلات نرم‌افزاری روبرو است و پس از مشخص شدن و تایید این مسئله، مجدداً آزمون برگزار می‌شود. این مسائل باید راستی‌آزمایی شود تا بتوان جلوی مشکلات آموزشی را گرفت و از طرفی نیز نباید حق هیچ دانشجویی ضایع شود.

منبع:ایسنا



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب