یک شنبه 30 خرداد 1400
زمان: 16
دسته: اخبار خوزستان
لینک کوتاه

رئیس هیات بازرسی انتخابات شورای شهر و روستاهای خوزستان:

رئیس هیات بازرسی انتخابات شورای شهر و روستاهای خوزستان: دلیل تاخیر در اعلام نتایج شورای شهر اهواز عدم پیش بینی وزارت کشور برای سامانه تجم

یوسفی عدم پیش بینی و وجود سامانه تجمیع آرا توسط وزارت کشور را علت تاخیر در اعلام نتایج شورای اهواز اعلام کرد و گفت: آمار تفکیکی بین شعب انجام شده اما تجمیع صورت نگرفته و لیست های منتشر شده در فضای مجازی تنها یک گمانه زنی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز و به نقل از شبستان،«مجتبی یوسفی» ضمن قدردانی از آحاد ملت ایران جهت حضور گسترده و دشمن شکن در انتخابات ۲۸ خرداد اظهار کرد: مردم خوزستان، عشایر و طوایف و همه بزرگان نشان دادند که همچون گذشته ولایت مدار هستند پس امروز به بعد روز کارکرد مسئولان برای حل مشکلات مردم است.

 

رئیس هیات بازرسی انتخابات شورای شهر و روستاهای خوزستان با اشاره به تاخیر اعلام نتایج شورای شهر اهواز افزود: سوءمدیریت و عدم برنامه ریزی وزارت کشور در تحویل ملزومات انتخابات الکترونیکی مردم را در شعب رای گیری دچار مشکل کرد که خوش باورانه است تا بگوییم این وزارتخانه غافلگیر شد چرا که تاکنون چندین بار مراحل مختلف فرآیند انتخابات الکترونیکی طی شده است.

 

وی اضافه کرد: به علت سوءمدیریت در اکثر نقاط کشور و به طور خاص خوزستان ملزومات انتخابات الکترونیکی با تاخیر در اختیار بخش قابل توجهی از شعب قرار گرفت و شاهد بودیم نیمی از شعب شهر  و روستای اهواز که ۶۸۰ شعبه است عدم اتصال به سیستم الکترونیک را داشتند که باعث تاخیرات در فرآیند شمارش آرا شد.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون آمار تفکیکی بین شعب انجام شده اما تجمیعی صورت نگرفته و اسامی منتشر شده در فضای مجازی تنها گمانه زنی است تصریح کرد: اکنون با سه دسته از شعب مواجه هستیم؛ دسته نخست که تعداد محدودی از شعب هستند انتخابات تمام الکترونیک در آنها انجام شد، در دسته دوم بخش محدودی از شعب هستند که اتصال صورت نگرفت و انتخابات به صورت کاملا دستی انجام شد و بخش سوم که عمده شعب هستند به دلیل تاخیر آغاز انتخابات الکترونیکی به دو شکل دستی و الکترونیکی رای گیری انجام شد.

 

وی بیان کرد: به دلیل عدم برنامه ریزی وزارت کشور در حال حاضر تمهیداتی برای تجمیع آرای الکترونیکی و آرای دستی اندیشیده نشده و نرم افزاری پیش بینی نکرده بودند که با پیگیری های انجام شده امروز وزارت کشور برنامه ریزی لازم را انجام داد.

 

یوسفی ابراز کرد: البته ما به عنوان مسئول بازرسی شوراهای خوزستان در لحظات نخست رای گیری این مشکل که باید هرچه زودتر سامانه تجمیع آرا با امنیت کامل انجام شود را انعکاس دادیم اما تاکنون انجام نشده و تنها وعده ای داده شده که تا ساعات آینده این سامانه برای تجمیع آرا راه اندازی شود تا در ستاد مرکزی و ستاد انتخابات شهرستان اهواز این تجمیع آرا صورت بگیرد.

 

وی دلیل تاخیر در اعلام نتایج را عدم پیش بینی وزارت کشور برای سامانه تجمیع آرا دانست و یاد آور شد: با دقت هرچه تمام تر از آرا مردم صیانت می شود چراکه این آرا حق الناس است و دقت را فدای سرعت نمی کنیم به همین علت مسئولان اجرایی استان و شهرستان اهواز در تلاش هستند تا سوءمدیریت و ناکارآمدی وزارت کشور جبران شود و هرچه سریع تر با دقت کامل تجمیع آرا صورت بگیرد.


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب