دوشنبه 31 خرداد 1400
زمان: 15
دسته: اخبار خوزستان
لینک کوتاه

استاندار: خوزستان به لحاظ تنش آبی در شرایط سختی است

استاندار خوزستان با اشاره به کاهش ۴۸درصدی ذخایر آب پشت سدهای استان خوزستان گفت:در حال برنامه ریزی برای پشت سر گذاشتن تابستان با کمترین مشکل هستیم چرا که خوزستان به لحاظ تنش آبی در شرایط سختی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز،قاسم سلیمانی‌دشتکی روز دوشنبه در حاشیه کلنگ‌زنی و افتتاح ۱۷ طرح زیربنایی و خدماتی در منطقه آزاد اروند در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: خوزستان به لحاظ خشک سالی و تنش آبی در سالی سخت قرار دارد و سعی بر این است با برنامه‌ریزی دقیق از جمله ممنوعیت کشت شلتوک و محدویت کشت فصلی ، مصرف آب در این استان به درستی مدیریت شود.

وی افزود: در این راستا تامین آب کشت‌های دائم، دام و همچین آب آشامیدنی در اولویت قرار دارد و امیدواریم با کمترین مشکل این دوره را پشت سربگذاریم.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت:اقدامات خوبی در منطقه آزاد اروند به خصوص در صنایع فولاد انجام شده و تولید فولاد از ۴.۵ میلیون تن در این منطقه آزاد به سرعت در حال افزایش است و در صنایع پایین دستی و بالا دستی پتروشیمی نیز ۱۱۰ پروژه در این منطقه طراحی شده که در سال جاری و سال‌های آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی همچنین افزود:در زمینه زیرساخت‌های توسعه ای خوزستان نیز کارهای ارزشمندی در بخش‌ راه‌ ، آب و برق در حال اجرا است که نتیجه آن را در سال جاری مردم استان خواهند دید.

استاندار خوزستان به آغاز عملیات اجرایی خط ریلی شلمچه خرمشهر با دستور رییس جمهوری اشاره کرد و گفت:در بحث راه‌سازی نیز طرح های بزرگی در استان خوزستان در دست اجرا است.

وی همچنین ضمن تشکر مردم خوزستان بابت حضور حماسی در انتخابات ۲۸ خرداد افزود:مردم خوزستان در این انتخابات سنگ تمام گذاشتند و در حدود ۴۷ درصد پای صندوق‌های رای حضور یافتند و قشر جوان ۲۵ تا ۳۵  سال بیشترین حضور را دراین دوره از انتخابات داشتند.

 ۱۷ طرح صنعتی ، زیربنایی و خدماتی به ارزش بیش از ۹ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی و ۱۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی روز دوشنبه با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری در منطقه آزاد اروند بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شدند.

منبع:ایرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب