جمعه 18 تیر 1400
زمان: 21
دسته: اخبار خوزستان
لینک کوتاه

امام جمعه اهواز:

خشکسالی عامل اصلی مشکلات حوزه آب و برق است

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: خشکسالی امسال عامل اصلی مشکلات حادث شده در حوزه آب و برق است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز ؛  حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد روز جمعه در نشست با جمعی از شیوخ عرب استان خوزستان با هدف بررسی مشکلات کم آبی و قطعی برق در مناطق مختلف استان، اظهار داشت مشکلات قطعی آب ، برق و محدودیت های کشاورزی تنها مختص خوزستان نیست بلکه در سراسر کشور با این محدودیت مواجه هستیم.

وی افزود:  یکی از مهم ترین مسائلی که در چنین شرایطی مردم باید به آن توجه کنند این است که از هر مسئولی در حوزه اختیارات خودش مطالبه‌گری کنند.

امام جمعه اهواز گفت: در سالهای اخیر تریبون نماز جمعه به مردم خوزستان به خصوص در زمینه آب و برق و رفع مشکلات آنها  اختصاص یافته و در چنین شرایطی این وظیفه ما است که به مشکلات مردم رسیدگی کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: مطالبه‌گری از طریق تجمع اعتراضی مقابل استانداری شایسته نیست بلکه ما از مدتها پیش طرحی را آغاز کرده‌ایم که مردم مطالبه گر پس از نماز جمعه در مصلی حضور یافته و مشکلات خود را مطرح کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون به مشکلات بسیاری از شهروندان در این فضا رسیدگی شده و امید است از این پس نیز سران طوایف و شیوخ و سایر اقوام انتقادات، پیشنهادات یا مشکلات خود را با مراجعه به مصلی مطرح کنند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد بیان کرد: اگر افرادی در نقطه ای از استان حقوق عقب افتاده یا مشکلات صنفی دارند می توانند از ظرفیت این فضای خدمت استفاده کنند و سریع تر به نتیجه برسند.

وی گفت: در حوزه اختیارات خود از هیچ تلاشی برای خدمت به مردم دریغ نخواهم کرد اما در حوزه اجرایی نمی توانم نقشی ایفا کنم .

نماینده ولی فقیه در خوزستان خطاب به شیوخ گفت: اگر پدر یک خانواده که اعضای آن شامل کل کشور است بودید چگونه برای تقسیم عادلانه آب و برق اقدام می کردید ؛ بی شک همین تصمیم را می گرفتید.

وی گفت: در جلسات متعددی که برای تامین آب استان تشکیل شد اولویت برای تأمین آب آشامیدنی تعیین شد و  تأمین آب مورد نیاز  احشام، آبیاری درختان نخل ، سبزی کاری ،کشاورزی و شالیکاری در اولویتهای بعدی قرار گرفت.

وی بیان کرد:در حال حاضر منابع آبی کشور به دلیل خشکسالی تقلیل یافته و محدود شده و همه ما باید کمک کنیم تا از این بحران عبور کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد گفت: وقتی مردم بدانند که پشت سدها و مخازن چه خبر است بی شک شرایط را بهتر درک می کنند.

وی اضافه کرد:  اکنون در آمریکا نیز که ادعای توسعه یافتگی دارد تعداد زیادی به دلیل گرما و خشکسالی تلفات داشته و سایر کشورهای نیز به همین دلیل شرایط بحرانی دارند .

وی افزود: مردم منطقه خسرج اهواز در سال ۹۸ خانواده های خود را رها کردند اما دامها را رها نکردند چرا که دامهایشان تنها سرمایه آنها برای تامین خانواده بود و همین امر اهمیت تأمین آب دام این مردم را نشان می دهد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت:  به اندازه توان و اختیارات خود در کنار مردم باشیم و امید است مردم نیز در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند و با افرادی که بدون کنتور مصرف غیر مجاز داشته و باعث کمبود آب و برق شده اند برخورد جدی شود.

وی تصریح کرد : طبق گفته مسوولان بخش عمده‌ای از مشکلات آب و برق تا پایان مردادماه برطرف می شود و تا این زمان باید در تنظیم آب و برق و توزیع عادلانه آن تلاش کنیم.



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب