دوشنبه 28 تیر 1400
زمان: 12
دسته: اخبار مجلس
لینک کوتاه

محفوظی: به فریاد خوزستان برسید/قالیباف: مصوبات هیات دولت به سرعت اجرایی شود

یک عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به کم آبی در این استان گفت که خوزستان از بی تدبیری و بی انصافی مسئولان و از فرط‌ تشنگی‌ خون گریه می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز ، مجتبی محفوظی در جلسه علنی امروز ( دوشنبه) و بعد از طرح سوالش از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت فیلم های شبکه نمایش خانگی به مشکلات استان خوزستان اشاره کرد و گفت: قصد داشتم سوالم را بیان نکنم اما مشکلات خوزستان و بحران اخیر آب موضوع مهمی است.

وی خطاب به نمایندگان گفت: اگر مشکلی برای استان خوزستان پیش آید برای کل کشور به وجود می آید. در طول چند سال گذشته هر روز شاهد بحران های مختلف در استان خوزستان اعم از بحران گردو غبار، سیل و امروز هم بی آبی و عطش مردم هستیم.

نماینده آبادان ادامه داد: خوزستان خون داد تا شرف و عزت و سربلندی میهن مان حفظ شود، اما امروز از بی تدبیری و بی انصافی مسئولان نامسئول خودبرتربین از فرط تشنگی خون گریه می کند. خوزستان در زمستان به زیر آب و در تابستان عطش دارد. جلگه حاصلخیزش خشک است و پرآب ترین استان کشور به کویر تبدیل می شود تا با تاراج آب آن کویری آباد شود.

وی افزود: سال هاست کل کشور از ذخایر و ثروت های خدادادی خوزستان بهره می برند اما حتی سهم خوزستان به اندازه تامین اساسی ترین نیاز حیات یعنی آب شرب سالم نیست. امروز نخل ها تشنه، هورها خشک و رودخانه ها بی آب هستند و حقابه مردم در بالادست به یغما رفته است.

محفوظی تاکید کرد: خواهش می کنم انتقال آب از سرشاخه‌های کارون را متوقف کنید و به داد خوزستان برسید، آه این مردم گیراست؛ اگر دست و چشم ما از کار بیفتد باز هم به حیاتمان ادامه می دهیم اما آقا فرمود که خوزستان قلب تپنده کشور است، اگر قلب از کار بیفتد کل کشور از بین می رود. امروز مشکل خوزستان آب و عطش است اما مشکلات عدیده است.

وی مجددا گفت: به داد و آه و فریاد خوزستان مظلوم و محروم برسید و سهم خوزستان را بدهید.

بعد از این صحبت ها، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دیروز در مجلس بحث شد و هیات دولت هم مصوبات خوبی داشت. ان شاءالله نمایندگان خوزستان و کمیسیون های انرژی، عمران و برنامه و بودجه تلاش کنند که به سرعت این مصوبات اجرایی شود.



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب