پنج شنبه 08 مهر 1400
زمان: 9
دسته: اخبار خوزستان
لینک کوتاه

رئیس شورای شهر اهواز:

اهواز نیازمند تجهیزات و ایستگاه‌های آتش نشانی است

رئیس شورای شهر اهواز گفت: اهواز یک کلان‌شهری است که نیازهای بسیاری در زمینه تجهیزات و ایستگاه‌های آتش نشانی دارد.
سیاوش محمودی شامگاه چهارشنبه در آئین بهره‌برداری از هفت دستگاه خودروی عملیاتی و تجهیزات تخصصی جدید و آئین رونمایی از کتاب آموزش ایمنی ویژه کودکان اظهار کرد: آتش‌نشانان برای نیازهای مردم تلاش می‌کنند.

وی افزود: هفت مهر روزی بوده که رژیم بعث عراق حمله هوایی به پالایشگاه آبادان داشته که بمباران سنگینی داشت و آتش‌نشانان همیشه در صحنه از منطقه و شهرهای اطراف با ازخودگذشتگی و ایثار برای خاموش کردن این آتش به محل حادثه اعزام می‌شوند.

رئیس شورای شهر اهواز تصریح کرد: هنگام اطفای حریق باز هم رژیم بعثی مجدداً به پالایشگاه حمله و آتش‌نشانان به شهادت می رسند و برای همین هفتم مهرماه به‌عنوان روز آتش‌نشان نامگذاری شد؛ مسیر آتش‌نشانی ایثار و با مسیر شهدا گره‌خورده است.

محمودی با اشاره به اینکه شهید لندی با ایثار و شهامتش برای همگان تداعی‌گر یاد و خاطره شهیدان بهنام محمدی و فهمیده شد، ادامه داد: ارزش آتش‌نشان و این امنیت را وقتی می‌فهمیم که اتفاقاتی مثل پلاسکو رخ داد؛ آن وقت متوجه جایگاه آتش‌نشانان می‌شویم، وقتی شهید لندی این ازخودگذشتگی را مانند آتش‌نشانان دارد، ارزش کار آنها و ایثاری را که در شغل خود دارند بر همگان روشن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آتش‌نشانان هر لحظه که حادثه‌ای رخ می‌دهد با ایثار و برای جان‌فشانی برای هموطنان خود به محل اعزام می‌شوند، عنوان کرد: هرچند در این دوره از مدیریت برای بازسازی و به‌روزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی اهواز اقدامات خوبی رخ داده ولی اهواز یک کلان‌شهری است که نیازهای بسیاری در زمینه تجهیزات و ایستگاه‌های نشانی دارد.

رئیس شورای شهر اهواز یادآور شد: ساختمان‌های مرتفع در شهر اهواز یک مسئله جدی است که از نمایندگان مجلس و شهردار اهواز خواستار پیگیری جدی این موضوع هستیم؛ اگر خدایی نکرده در ساختمان مرتفعی در شهر حادثه آتش‌سوزی رخ دهد و نتوانیم آن را مهار کنیم حتماً جان انسانی از بین برود یا اتفاقی رخ دهد.

محمودی با تأکید بر لزوم توسعه مسئله آموزش و پیشگیری بین شهروندان بیان کرد: همیشه پیشگیری بهتر از درمان است؛ بنابراین باید به آموزش شهروندی به‌صورت جدی توجه شود؛ باید برای همه سنین و مجموعه‌ها آموزش و پیشگیری را با جدیت دنبال کرد


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب