سه شنبه 11 آبان 1400
زمان: 22
دسته: اخبار خوزستان
لینک کوتاه

شکارچیان غیرمجاز مامور یگان حفاظت محیط زیست کارون را مجروح کردند

رییس اداره محیط زیست کارون گفت: تیرانداری شکارچیان غیرمجاز به ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کارون، منجر به مجروح شدن یکی از ماموران این یگان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، عباس ظاهری روز سه‌شنبه افزود: حدود ساعت ١٠ صبح امروز در پی گزارش ورود شکارچیان به منطقه شیرین شهر، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کارون بلافاصله به منطقه اعزام شدند که با یک دستگاه خودروی سواری که پس از شکار در حال خروج از منطقه بود روبه رو شدند.

وی ادامه داد: متخلفان شکار غیرمجاز با دیدن ماموران یگان محیط زیست، اقدام به فرار از محل کردند که در تعقب و گریز انجام شده شکارچیان غیرمجاز به سمت ماموران یگان با سلاح های شکاری تیراندازی کردند.

رییس اداره محیط زیست کارون گفت: ۲ سرنشین خودروی متخلف با ۲ قبضه اسلحه شکاری ٩ بار به طرف ماموران یگان حفاظت از محیط زیست شهرستان کارون شلیک کردند که در یکی از این شلیک ها یکی از ماموران این اداره از ناحیه دست مورد اصابت ساچمه قرار گرفت.

ظاهری افزود: ماموران برای رعایت اصول ایمنی از تعقیب خودرو مذکور خودداری کردند ولی با توجه به مستندات موجود، مراتب به مراجع قضایی برای دستگیری آنها اعلام خواهد شد.

 شهرستان کارون که پیش از این از توابع شهرستان اهواز بود با مصوبه هیات دولت در بهمن ۱۳۹۱ از این شهرستان جدا و مستقل شد.

شهریور امسال نیز چهار گروه شکارچی غیرمجاز پرندگان از جمله دراج، خوتکا و کبوتر قمری در شهرستان های کارون و اهواز توسط یگان حفاظ محیط زیست این شهرستان دستگیر شدند.

 


اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب