چهار شنبه 12 آبان 1400
زمان: 14
دسته: اخبار خوزستان
لینک کوتاه

هشدار کاهش شهرهای آبی خوزستان / مردم سریع‌تر واکسن دریافت کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نسبت به کاهش شهرهای آبی استان خوزستان و تغییر وضعیت شیوع بیماری هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز،دکتر فرهاد ابول‌نژادیان با اشاره به کاهش شهرهای آبی خوزستان در رنگ‌بندی جدید کرونا، اظهار کرد: در رنگ‌بندی جدید گتوند و کارون از وضعیت آبی خارج شده‌اند و اکنون در وضعیت زرد قرار دارند. مسجدسلیمان نیز از  وضعیت زرد به وضعیت نارنجی تغییر کرده است.

وی افزود: هر چند افزایش محسوس بیماری در خوزستان نداریم اما کاهش شهرهای آبی، زنگ خطر وقوع پیک بعدی است. از مردم می‌خواهیم هر چه سریع‌تر نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند تا با واکسیناسیون حداقل ۸۵ درصدی از وقوع پیک بعدی جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نسبت به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی هشدار داد و بیان کرد: در رعایت پروتکل‌ها نباید سهل‌انگاری شود زیرا در صورت ادامه روند کاهشی رعایت پروتکل‌های بهداشتی قطعا با افزایش موارد بیماری مواجه می‌شویم.

ابول‌نژادیان افزود: واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم و ملزوم هستند و باید هر دو مورد با هم رعایت شوند تا شاهد پیک بعدی نباشیم.

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون دوز سوم برای افراد بالای ۶۰ سال گفت: کلیه افراد بالای ۶۰ سال که واکسن‌های غیرفعال شده یعنی سینوفارم، بهارات و کووبرکت دریافت کرده‌اند، پس از گذشت چهار ماه از نوبت دوم، برای دریافت نوبت سوم واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

منبع:ایسنا



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب