شنبه 08 آبان 1400
زمان: 17
دسته: خبر شهر
لینک کوتاه

شهردار اهواز در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی شهر؛ مسائل مالی مهمترین مشکل پروژه های شهر

شهردار اهواز گفت: مسائل مالی مهمترین مشکل پروژه های شهر است که با برنامه ریزی، تعامل و کاهش هزینه های جاری می توان این مشکلات را حل کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز، رضا امینی شهردار اهواز روز یکشنبه ۹ آبان ماه از پروژه های عمرانی شهر اعم از پروژه تقاطع چمران، پروژه تقاطع شهید کجباف، پروژه تقاطع جانباز، پروژه زیر گذر کیان آباد، جاده های مواصلاتی کیانشهر و میان آباد، کارگاه های سازندگی خاتم الانبیا و کارگاه سابیر بازدید کرد و در حاشیه این بازدید ها اظهار داشت: رسیدگی به محدودیت هایی که مانع رشد و پیشرفت پروژه های شهر هستند در دستور کار بازدیدهای امروز قرار داشت.

وی در خصوص بازدید از پروژه تقاطع میدان شهید چمران افزود: محدودیتهای مالی که برای این پروژه ها ایجاد شده بود مانع از رشد و پیشرفت این پروژه شده که با تزریق مالی اولیه صورت گرفته، پیمانکار پروژه متعهد شد که کار را با سرعت بهتری راه اندازی کند.

شهردار اهواز یکی دیگر از مشکلات به وجود آمده را جابجایی نیروهای متخصص این پروژه‌ها به دلیل وقفه در کار عنوان کرد و گفت: با حل مشکلات به وجود آمده اعم از مشکلات نقدی و غیر نقدی، بنا شد تا این نیروها به کار خود بازگشته و با سرعت بیشتری کار خود را ادامه دهند.

امینی از آماده بودن خط اصلی میدان شهید بندر (چهارشیر) و آسفالت آن تا چند روز آینده خبر داد و درخصوص تقاطع چند سطحی شهید کجباف تصریح کرد: روگذرهای ال ۳۰۰ و ال ۴۰۰ این تقاطع و رفع معارض هایی که به عنوان محدودیت های این پروژه هستند، با تزریق مالی در زمان کوتاه تری در دسترس شهروندان برای استفاده قرار می گیرد.

وی به بازدید خیابان ها، معابر و خطوط مواصلاتی مناطق کیان آباد و کیانشهر اشاره کرد و گفت: بیشتر کارها و زیرسازی ها انجام شده است و حتی دستگاه های خدماتی مثل شرکت توزیع برق، کار پایه گذاری برق را در این خیابان ها به اتمام رسانده اند و فقط در برخی نقاط به دلیل مشکلات نقدینگی و کمبود قیر، کار با وقفه مواجه شده است.

شهردار اهواز کمبود نقدینگی و مسائل مالی را مشکل اساسی شهر عنوان کرد و گفت: هزینه های جاری زیاد و مشکلات مالی، راه تنفس عمرانی شهر را محدود کرده است.

امینی بیان کرد: اگر نتوانیم هزینه های جاری را منطقی کنیم و صحن عمرانی را از طریق اوراق مشارکت دولت برای پروژه ها یا تسهیلات بانکی که آن هم خود به دلیل عدم تعهد شهرداری در باز پرداخت آن به دولت و بانک ها در گذشته در حال حاضر دچار مشکل شده، ارتقا بدهیم شهرداری در یک محاصره مالی قرار می گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و تعامل می توان در تمام حوزه ها گام های مهمی برداشت و در این راه همکاری مردم در پاکیزه نگه داشتن شهر و آموزش فرهنگ های خوب شهروندی به یکدیگر، کمک خوبی به ایجاد انگیزه و روحیه مثبت در شهر می کند.

شهردار اهواز از شناسایی مشکلات ۲۵ محله کم برخوردار شهر اهواز خبر داد و گفت: با رشد و پیشرفت پروژه های اساسی شهر امیدواریم بخش زیادی از انرژی و زمان را با کمک معتمدین محلات و دلسوزان شهر، صرف حل معضلات این محله ها کرده تا بتوانیم شاهد تغییرات اساسی نیز در این محله ها باشیم.

امینی در پایان از شهروندان خواست تا با رعایت نظافت، در زیبا نگه داشتن شهر کمک کرده و در صورت مشاهده تخلفات شهری مثل تخلیه زباله و نخاله در اماکن غیرمجاز و محله های مسکونی مراتب را به شهرداری یا عوامل انتظامی اعلام کنند چرا که این مسائل یعنی جابجایی نخاله ها از مرکز شهر به نقاط دیگر و همچنین آلودگی شهر، هزینه های گزافی برای شهر دارد که می توان این هزینه ها را برای کارهای عمرانی شهر و توسعه و رشد آن صرف کرد.


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب