شنبه 29 آبان 1400
زمان: 12
دسته: اخبار مجلس
لینک کوتاه

یوسفی :

مصوبه خودرویی مجلس انحصار خانوادگی در واردات خودرو را شکست/ هشدار به خودروسازان برای ارتقا کیفیت خودروهای داخلی

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه خودرویی مجلس ضمن پایان دادن به انحصار خانوادگی واردات خودرو، به خودروسازان برای ارتقا کیفیت و کاهش قیمت محصولاتشان نیز هشدار می‌دهد.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با خبرنگار هشت امروز ؛درباره تصویب طرح ساماندهی صنعت خودرو، گفت: در حال حاضر کیفیت و قیمت خودروهای داخلی نشان‌دهنده سوءمدیریت خودروسازان بوده و در واقع هزینه عدم برنامه‌ریزی و مدیریت سیاسی در صنعت خودروسازی از جیب مردم پرداخت می‌شود؛ از طرفی باید به اشتغال ۷۰۰ هزار نفر در صنعت خودروسازی هم توجه کنیم چرا که تداوم این سوء مدیریت‌ها به شاغلان در این صنعت هم آسیب خواهد زد؛ لذا مجلس ادامه این روند را به هیچ عنوان قبول نداشته و با تصویب طرح ساماندهی صنعت خودرو گامی در جهت اصلاح این رویه برداشته است.

عضو هیات رئیسه تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی؛ با بیان اینکه مصوبه خودرویی مجلس به معنای صادرات پراید و واردات خودروی روز دنیا نیست؛ افزود: در حال حاضر علاوه بر انحصار صنعت خودرو با انحصار در واردات خودرو نیز مواجه هستیم؛ در واقع واردات خودرو در انحصار برخی افراد و خانواده‌های خاص بوده و مجلس با این مصوبه ضمن پایان دادن به این انحصار، به خودروسازان برای ارتقا کیفیت و کاهش قیمت محصولاتشان نیز هشدار می‌دهد.

یوسفی اضافه کرد: از رئیس جمهور و همچنین وزیر صمت انتظار داریم طبق برنامه‌هایی که هنگام رای اعتماد ارائه کرد، تکلیف مردم و خودروسازان داخلی را در زمینه کیفیت و قیمت خودروها طی یک الی دو سال آینده مشخص کند در غیر این صورت مجلس همانگونه که انحصار و تابو واردات را شکست؛ مانع تداوم ظلم و احجاف به مردم می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مصوبه خودرویی مجلس موجب تقویت قطعه سازان و خروج آنها از انحصار خودروسازان داخلی خواهد شد اظهار کرد: در حال حاضر قطعه‌سازان توانمندی بدون رانت و اعمال نفوذ لابی های قدرتمند خودروسازان از دهه 80 تاکنون در زمینه های مختلفی نظیر رینگ و لاستیک و لوازم یدکی و جانبی خودرو فعالیت می‌کنند و تولیدات خودشان را به برخی از شرکت‌های معتبر دنیا نیز صادر می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همانگونه که در صنعت لوازم خانگی برخی شرکت‌ها بدون حمایت دولت نقش بسزایی در رفع نیاز بازار داشتند و برخی از محصولات آنها از کیفیت مناسبی برخوردار است. البته تولیدات برخی از شرکت‌ها هنوز کیفیت مناسبی نداشته که باید با انجام تحقیقات بیشتر کیفیت محصولات را ارتقا دهند.  

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس با مصوبه خودرویی خود در صدد عبور از "انحصار خودرو" و "هشدار به خودروسازان" است، تاکید کرد: افرادی که به هر بهانه دنبال تخریب مجلس هستند، مصوبه اخیر مجلس در خصوص واردات خودرو را مطالعه کنند، مجلس هیچگاه ادعا نکرده با چنین مصوبه ای در "کوتاه مدت" قیمت خودرو کاهش پیدا کرده و کیفیت خودروهای داخلی بیشتر می‌شود و با صادرات پراید خودرو روز دنیا وارد می‌کنیم؛ بلکه اقدام مجلس ضمن شکست انحصار، زمینه را برای تقویت قطعه سازان فراهم می‌کند. /



اخبار پربیننده

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب