سه شنبه 09 آذر 1400
زمان: 13
دسته: اخبار روز
لینک کوتاه

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان :

ایجاد پست قرنطینه بیماران کرونایی در مرزهای شلمچه و چذابه ضروری است

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان بر لزوم ایجاد پست قرنطینه بیماران کرونایی در مرزهای شلمچه و چذابه تاکید کرد و گفت: تزریق ۲ نوبت واکسن و ارائه تست پی سی آر منفی ۲ شرط مهم برای تردد در مرز است.

به گزارش هشت امروز ؛ ولی اله حیاتی سه شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد به موضوع کنترل هوشمند مرزهای خوزستان اشاره کرد و افزود: در مرزهای استان تنها افرادی اجازه تردد دارند که هر ۲ دُز واکسن را تزریق کرده و تست پی سی آر منفی ۹۶ ساعت داشته باشند.

وی در خصوص کنترل مرزهای دریایی استان نیز گفت: همچون گذشته باید در ۲۰ مایلی بندرگاه های خوزستان از خدمه کشتی ها تست کرونا گرفته شود ضمن اینکه مکانی برای قرنطینه افراد بیمار باید آماده شود.

حیاتی کنترل مرزهای خوزستان را برای جلوگیری از انتقال سویه جدید ویروس کرونا بسیار مهم دانست و اظهار داشت:تجربه های قبلی ثابت کرده است ویروس کرونا در همه نقاط جهان قابل پخش و انتشار است لذا باید کنترل های بهداشتی را افزایش داد تا دامنه شیوع بیماری کمتر شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: مبنای نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در استان طرح مدیریت هوشمند است. در این طرح وظایف تمامی ارگان ها به ویژه فرودگاه ها تعریف شده و بر این اساس به همراه دریافت بلیت باید کارت واکسیناسیون یا تست پی سی آر منفی ۷۲ ساعته نیز از مسافر درخواست شود در غیر این صورت با فرودگاه مربوطه برخورد می شود.



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب