چهار شنبه 17 آذر 1400
زمان: 16
دسته: اخبار خوزستان
لینک کوتاه

امام جمعه اهواز:

تنش آبی در منطقه نیازمند مدیریت صحیح است

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت:مشکل کم‌آبی صرفا مربوط به استان خوزستان و چند استان همجوار نیست و برای رفع آن نیازبه مدیریت صحیح و اصلاح روش‌های کشت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد  در جریان بازدید از شهرستان شادگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای برطرف کردن مشکل کم‌آبی باید سه اقدام کاهش مصرف، مدیریت مصرف و رفع مشکل کمبود آب با اقدامات مناسب لازم است که خوشبختانه مسئولان کشور با جدیت در تلاش هستند که نه تنها مشکل استان خوزستان بلکه مشکل کم آبی کل کشور را برطرف کنند.

وی کمبود منابع آب را یک مساله جهانی عنوان کرد و افزود: چهار میلیارد نفر در جهان با تنش آبی مواجه هستند و در این شرایط باید از خدا خواست فصل بارندگی پرباری را داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: کاهش نزولات آسمانی در کشور امسال بیشتر از سالهای گذشته است به طوری که در ۲۵ استان کشور ۳۰۰ شهر درگیر کم آبی و تنش آبی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد بیان کرد: وقتی نزولات آسمانی کم است مشکل با تجمع رفع نمی‌شود، در مقابل خدا تجمع فایده ندارد بلکه تجمع باید در نمازهای جمعی و انفرادی انجام شود.

وی خواستار توزیع عادلانه آب بین کشاورزان شادگانی شد و افزود: اکنون که کشور با تنش آبی مواجه است باید کشت را تغییر داد، همچنانکه برخی نقاط کشور مردم با تغییر کشت مشکل کم آبی را حل کردند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: با آبیاری قطره‌ای و پرهیز از روش‌های سنتی آبیاری با هزینه کمتر می توان از منابع آب موجود بهره‌وری بیشتری داشت.

وی افزود: مشکل کم‌آبی یک موضوع ملی است و نباید صرفا با نگاه منطقه‌ای و استانی به آن نگاه کرد، موضوع ملی نگاه ملی و عزم ملی می‌خواهد و موضوع ملی تقسیم کار ملی می‌طلبد.

شادگان دارای ۵۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت است. این شهرستان همچنین با داشتن ۱۳ هزار و ۶۰۰ هکتار نخلستان با ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نخل یکی از مراکز عمده تولید خرما در استان خوزستان می باشد.

شهرستان شادگان در سالهای اخیر با بحران خشکسالی مواجه شده است.



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب