پنج شنبه 16 دی 1400
زمان: 20
دسته: اخبار خوزستان
لینک کوتاه

فارغ‌التحصیلان پشت درب اتاق استاندار دنبال شغل نگردند/ تاکید بر کارآفرینی جوانان

معاون علمی فناوری رییس جمهور گفت: قرار نیست فارغ‌التحصیلان پشت درب اتاق استاندار بنشینند و دنبال شغل بگردند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور امروز در حاشیه بهره‌برداری از مجتمع خدمات فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان خوزستان پتانسیل‌های فوق‌العاده‌ای دارد ما نیز شاید در این سال‌ها نسبت به این موضوع غفلت داشته‌ایم.
وی افزود: نفوذ دانش باید در تمام بخش‌ها اتفاق بیفتد و من از این مسئله خوشحال هستم که نسبت به اولین سال بازدید از دانشگاه شهید چمران شاهد اینچنین جهت‌گیری می‌باشیم که جای تقدیر دارد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عنوان کرد: قراردادهای کلان در حال بسته شدن است و شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ شده است، ایجاد حس کارآفرینی در دانشگاه نیز بسیار بااهمیت است تا دانشجو بعد از اتمام دوران تحصیلی به قدرت تاسیس شرکت و کارآفرینی برسد.
وی افزود: قرار نیست فارغ‌التحصیلان پشت اتاق استاندار نشسته و دنبال شغل بگردند، تمام دانشگاه‌های استان نوآوری و کارآفرینی را باید از دانشگاه شهید چمران و دانشگاه‌های پیشرو یاد بگیرند.
ستاری بیان کرد: استاندار نیز بحث حل مشکلات پارک علم و فناوری را پیگیری خواهند کرد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: اشتغال فارغ‌التحصیلان خوزستانی و بحث تحول در صنایع خوزستان که در حال اتفاق است نیازمند این است که همه در کنار هم و برادرانه یک هدف را پیگیری کنیم چراکه نیروی انسانی در این استان سرمایه است و اگر خوزستان، نفت، گاز و یا آب دارد بدون سوار شدن دانش هیچ ارزشی ندارد.
وی افزود: ارزش افزوده در دانشی است که در آن مواد اولیه می‌نشیند و خود ماده اولیه ارزش چندانی را دارا نیست.
ستاری عنوان کرد: تقاضا دارم که همه همدل و همراه با هم کار کنند و چرا که منابع در اختیار، امانت هستند و باید از آن‌ها به درستی استفاده کنیم.
وی افزود: امیدوارم جوانان در بحث کارآفرینی اتفاقات خوبی را در استان رقم بزنند و شاهد حمایت استاندار در حوزه‌های مختلف باشیم.


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب