جمعه 17 دی 1400
زمان: 22
دسته: اخبار خوزستان
لینک کوتاه

امام ‌جمعه اهواز:

برخی از نمایندگان نباید دائما استیضاح وزرا را مطرح کنند

امام ‌جمعه اهواز با بیان اینکه برخی از نمایندگان نباید دائما استیضاح فلان وزیر را مطرح کنند، گفت: از نمایندگان ملت می‌خواهم یک سال به این دولت مهلت بدهند و هر روز مساله استیضاح را به رخ رئیس جمهور نکشند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۱۷ دی‌ماه) با تاکید بر تقوای الهی اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی یکی از موراد محقق شدن تقوی الهی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز وی افزود: تمدن نوین اسلامی از مهم‌ترین اهداف انبیای الهی است و نظام انقلاب اسلامی نیز رسیدن به این هدف را در سرلوحه خود قرار داده است؛ حضرت آقا رسیدن به تمدن توین اسلامی را به دو بخش ابزاری و متنی تقسیم کرده است. ابزار رسیدن به این هدف علم و بخش متنی آن به سبک زندگی اسلامی مربوط می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه برنامه زندگی باید در چارچوب و با نگاه دینی باشد، گفت: اگر به یک کشتی که مبداء آن نور است اما به سمت تاریکی حرکت می‌کند، سوار شویم حتی اگر عمل خوبی انجام شود، پایان مسیر به تاریکی منتهی می‌شود بنابراین باید ببینیم سوار بر کدام کشتی هستیم؛ نماز اول وقت، نوافل و حج از جمله شرایط حضور در کشتی ولایت است. عمل خوب عملی است که فرمانده آن اولیاء و حجت الهی باشند.

موسوی‌فرد افزود: شب عاشورا کسانی بودند که تا نزدیک کشتی ولایت رفتند اما کشتی‌ها را جابه‌جا و در راه غلط حرکت کردند.

وی گفت: امروز یکه مصداق سکان‌دار نظام مقدس اسلامی و ولی فقیه زمان، امام خامنه‌ای است.

امام ‌جمعه اهواز با بیان اینکه تمام برنامه‌های خداوند سبحان بر مدار حکمت است، افزود: یکی از نکاتی که در سبک زندگی اسلامی باید مورد توجه قرار بگیرد، شیوه پوشش اسلامی است که با کمال تاسف زمانی که این سبک جابه‌جا می شود، به مصیبتی در نظام مقدس اسلامی تبدیل می‌شود؛ چه بسا آن‌ها در سر پرورانده‌اند یک بار دیگر آندولس را در این کشور رقم بزنند اما امت اسلامی در دایره ولایت هستند و ان‌شاءلله مطابق دستورات خداوند گام برمی دارند اگر چه شاید عده‌ای بر خلاف این موضوع باشند.

وی گفت: چهار حکمت در راستای پوشش اسلامی وجود دارد؛ پیشگیری از ظهور ناهنجاری‌ها و حفظ امنیت و اخلاق اجتماعی، شکل‌گیری فرهنگ عفت و حیا در جامعه،  ایجاد طهارت قلبی افراد جامعه و تحقق تزکیه نفس در جامعه از حکمت‌های پوشش اسلامی هستند.  

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) بیان کرد: گیر جامعه ما در این است که حرفی می‌زنیم اما به آن عمل نمی‌کنیم.

موسوی‌فرد افزود: در زمان غیبت امام عصر(عج) برترین عبادت، انتظار فرج است اما آمادگی فردی و اجتماعی بستر این انتظار هستند بنابراین باید خود را برای همکاری با حجت الهی در پیاده کردن برنامه عظیم ایشان آماده و همچنین آمادگی اجتماعی را ایجاد کنیم.

امام جمعه اهواز بیان کرد: متاسفانه تنگ نظری‌ها، کج فکری‌ها و حسادت‌هایی در جامعه دینی ما موجب اختلافات کودکانه و نابخردانه شده است در حالی که هر گونه نفاق و پراکندگی، با موقعیت منتظران سازگار نیست.

وی گفت: نظام مقدس اسلامی در حال ایجاد بستر برای ظهور امام زمان (عج) است؛ این فشارهای سنگین برای این است که وقتی امام زمان(عج) آمد، از اردوگاه بقیه الله الاعظم صدای یک مخالف بلند نشود.

موسوی‌فرد افزود: در نظام مقدس اسلامی در زمان امام زمان(عج) نیز وقتی فردی می‌داند توان اداره کاری ندارد باید خود کنار برود؛ چرا زمانی که نام‌نویسی شواری شهر آغاز می‌شود، ۲ هزار نفر ثبت نام می‌کنند؟ یا در دوره قبل برای نام‌نویسی ریاست جمهوری یک هزار و ۷۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ نفر ثبت نام کردند؟ می‌گویند زمانی که رئیس جمهوری مانند قبلی بر سر کار می‌آید و نه تنها آب از آب تکان نمی‌خورد بلکه ۲۰ سال این انقلاب را به عقب می‌اندازد، پس ما هم می‌توانیم کاری که آن‌ها انجام می‌دهند را انجام دهیم.

وی گفت: کسی که توان انجام کاری ندارد، نباید مدیریت را قبول کند. مسئول در نظام مقدس اسلامی، مورد سوال است.

امام جمعه اهواز افزود: چرا در خوزستان این قدر با مشکل مواجه هستیم؟ زیرا برخی از ما فکر می‌کنیم توان مدیریت داریم.

وی گفت: از وقتی حضرت آیت‌الله رئیسی پای کار آمده است، شب و روز نمی‌شناسد و در هر نقطه‌ای خود، معاونانش یا یکی از وزاریش حاضر هستند.

موسوی‌فرد افزود: هر مسئولی که در هر رده مدیریتی قرار گرفته است، اگر نمی‌تواند انتظارات را برآورد و مشکلی از مشکلات را حل کند، خودش باید کنار برود قبل از اینکه مردم او را کنار بزنند.

وی بیان کرد: از نمایندگان ملت می‌خواهم یک سال به این دولت مهلت بدهند و هر روز مساله استیضاح را به رخ رئیس جمهور نکشند.

امام جمعه اهواز گفت: یک دولت آمده بود که ۲۰ سال این انقلاب را به عقب انداخت بنابراین قرار گرفتن در مسیر به این سادگی نیست و برخی از نمایندگان نباید دائما استیضاح فلان وزیر را مطرح کنند؛ اگر طرف با یک سال کار به جایی نرسید، قبل از اینکه نمایندگان بخواهند کاری کنند، آیت‌الله رئیسی این موضوع را دنبال می‌کند. آقای رئیسی گفته با کسی تعارف نداریم و اگر مدتی بگذرد و متوجه شویم مسئولی همراه من نیست، چنین مسئولی را کنار می‌گذارم.

وی با بیان اینکه مردم باید در کنار دولت باشند، افزود: امیدوارم بتوانیم با دولت انقلابی تعامل داشته باشیم زیرا دولت به تنهایی نمی‌تواند به نقطه مورد نظر برسد.



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب