جمعه 17 دی 1400
زمان: 23
دسته: اخبار خوزستان
لینک کوتاه

افزایش 848 میلیون مترمکعبی حجم ورود آب به سدهای استان خوزستان/نقش موثر سدهای دز و مارون در تسکین سیلاب

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان از افزایش حجم ورودی آب به پشت سدهای استان تا 848 میلیون مترمکعب خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز به نقل از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان "علی شهبازی" با اشاره به بارش روزهای اخیر در استان خوزستان و مناطق بالادست، گفت:پس از بارش های روزهای اخیر،848 میلیون مترمکعب آب به مخازن سدهای استان وارد شد که از این میزان 760 میلیون مترمکعب آنذخیره گردید.

وی افزود:در حال حاضر تنها 11 درصد حجم مفید مخازن سدهای خوزستان تکمیل شده است و حجم مفید قابل استفاده مخازن یکهزار و 452 میلیون مترمکعب می باشد.
شهبازی عنوان کرد: میزان آورد به مخازن استان از ابتدای سال آبی تا کنون دو هزار و 906 میلیون متر مکعب بوده که در مقایسه با سال گذشته و متوسط دوره آماری بترتیب بیش از 36 و 35 درصد کاهش نشان می دهد. همچنین بیشترین کاهش آورد نسبت به متوسط بلندمدت در حوضه های کرخه و دز به میزان 38 درصد بوده است. 
معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان به نقش سدها در تسکین سیلاب ها  و جلوگیری از بروز خسارت به مناطق پایین دست نیز اشاره کرد و گفت: سیلاب هایی با پیک روزانه یکهزار و 162 متر مکعب در ثانیه در سد دز و سیلاب با پیک روزانه 745 متر مکعب در ثانیه در سد مارون تسکین یافته و مانع از بروز خسارت به پایین دست شد.



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب