جمعه 15 بهمن 1400
زمان: 10
دسته: سلامت
لینک کوتاه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

مراجعه روزانه ۶هزار و۵۰۰ بیمار کرونایی به مراکز درمانی خوزستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز از مراجعه ۶هزار و۵۰۰ بیمار کرونایی به مراکز بهداشتی و درمانی استان خوزستان در شبانه روز گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز؛ دکتر محمدحسین سرمست پنجشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: شیوع اُمیکرون در کودکان به گونه ای است که در حال حاضر بیش از ۲۰ درصد آمار مبتلایان را کودکان شامل می شوند. 

وی افزود: در حالیکه در ۲ روز گذشته تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی به مراکر درمانی استان مراجعه کردند این رقم با گذشت ۲۴ ساعت چهار هزار مورد بیشتر شد که این موضوع نشان از سیر صعودی کرونا در خوزستان دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز به همه افراد بیمار و سالم توصیه کرد در این شرایط از منزل خارج نشوند.

وی افزود:افرادی که علایم خفیف کرونا دارند نباید تردد داشته باشند تا از انتقال بیماری جلوگیری شود و فقط افراد سالم برای واکسیناسیون اقدام کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پاسخ به این پرسش که آیا همه نوع واکسنی در مراکز واکسیناسیون موجود است افزود: ممکن است از یک نوع واکسن، تعداد کمتر و از نوع دیگر تعداد بیشتری موجود باشد ولی در مراکز واکسیناسیون خوزستان  به اندازه میزان مراجعه کنندگان واکسن وجود دارد. 

سرمست گفت: در حال حاضر بهترین واکسن، در دسترس ترین واکسن است و نباید منتظر نوع خاصی باشیم لذا از مردم انتظار داریم هر چه سریعتر نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.
 
وی در خصوص تزریق نوع واکسن برای نوبت سوم بیان کرد: اینگونه نیست که دُز سوم واکسن حتما باید از نوع دُز اول و دوم باشد و می توان واکسن نوع دیگری تزریق کرد لذا از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد.

در حال حاضر ۱۰ شهرستان خوزستان نارنجی، ۱۴ شهرستان زرد و سه شهرستان آبی کرونایی هستند.



اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب