شنبه 16 بهمن 1400
زمان: 13
دسته: سلامت
لینک کوتاه

افزایش سه برابری بستری و فوت بیماران کرونایی در خوزستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز ضمن هشدار نسبت به روند صعودی ابتلا به کرونا در خوزستان گفت: آمار بستری و فوت ناشی از کرونا در این استان نسبت به هفته گذشته سه برابر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز ؛ دکتر محمدحسین سرمست روز شنبه در نشست ستاد کرونا خوزستان در محل استانداری اظهار داشت: آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان خوزستان نسبت به هفته قبل ۶ برابر بیشتر شده که این موضوع نگران کننده است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶ هزار بیمار به مراکز بهداشتی و درمانی این استان مراجعه کردند که نسبت به روز قبل روند افزایشی دارد.

سرمست ادامه داد: اگر در یک شبانه روز ۱۰۰ نفر بستری داشته باشیم حدود ۶۰ نفر مرخص می شوند لذا یک تا ۲ هفته زمان می برد که بیماران بدحال و بستری ها اثر خود را نشان دهند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین پیشنهاد کرد بیمارستان های استان خوزستان در حالت آماده باش باشند زیرا در یکی ۲ هفته آینده نیاز به تخت در این استان افزایش می یابد.

وی گفت: با توجه به روند افزایشی بیماران کرونایی در خوزستان کمک بیمارستان های غیر دانشگاهی مثل تامین اجتماعی، نفت، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی که تجربه خوبی در این زمینه دارند نیاز است.

سرمست افزود: بیمارستان های غیر دانشگاهی باید وارد چرخه بستری بیماران شوند تا دسترسی مردم بهتر و از ازدحام در بیمارستان های دانشگاهی جلوگیری شود.

سرمست گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان روند مطلوبی ندارد که امیدواریم با توجه به شیوع بیماری استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمع بیشتر مود توجه قرار گیرد تا تعداد بیماران کمتر و خدمت رسانی بهتر شود.

وی همچنین  در خصوص روند واکسیناسیون در استان خوزستان گفت: با توجه به روند افزایشی بیماران کرونایی مراجعه برای واکسن نسبت به هفته قبل بیشتر شده اگرچه در مراکز واکسیناسیون استان خوزستان ازدحامی وجود ندارد.

سرمست افزود: در حال حاضر ۸۵ درصد جمعیت هدف استان خوزستان یک دُز، ۷۱ درصد ۲ دُز و ۲۱ درصد سه نوبت واکسن کرونا دریافت کرده اند همچنین مراجعه کودکان ۹ تا ۱۱ سال برای واکسیناسیون حدود ۹ درصد است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تمام واکسن های موجود در مراکز تجمیعی استان قابلیت تزریق برای هر سه دُز را دارند لذا مردم نباید منتظر نوع خاصی از واکسن باشند.

در حال حاضر ۱۰شهرستان خوزستان نارنجی، ۱۴ شهرستان زرد و سه شهرستان آبی کرونایی هستند.



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب