شنبه 16 بهمن 1400
زمان: 18
دسته: سلامت
لینک کوتاه

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان:

بیمارستان‌های دولتی و خصوصی آماده پذیرش بیماران کرونا باشند

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی مدیریت کرونا در خوزستان بر لزوم آمادگی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی برای پذیرش بیماران مبتلا به سویه جدید کرونا تاکید کرد.

ولی‌الله حیاتی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۱۶ بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: از بدو شیوع کرونا در دوره‌های مختلف محدودیت‌های وسیع و متنوعی اعمال شد. در آخرین ورژن، محدودیت‌های هوشمند کرونایی به تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا رسیده است بنابراین آنچه اکنون مبنای کار ستادهای مقابله با کرونا است، اعمال محدودیت‌های هوشمند کرونایی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز، وی افزود: محدودیت‌ها باید به گونه‌ای اعمال شوند که ادامه فعالیت کسب و کارها، ادامه واکسیناسیون و تمهیدات پیشگیرانه برای مقابله با بیماری در نظر گرفته شود.

حیاتی ادامه داد: متصدیان رستوران‌ها و اصناف موظف هستند تزریق دو دوز واکسن توسط خدمت‌دهندگان و خدمت‌گیرندگان را کنترل کنند. نظارت در این خصوص بر عهده اتحادیه‌ها و نظارت عالی آن با بهدشت است. رعایت محدودیت‌های هوشمند کرونایی در دیگر صنوف نیز باید به همین منوال باشد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی مدیریت کرونا در خوزستان گفت: علاوه بر این، برای مقابله با سویه جدید کرونا، محدودیت‌هایی اعمال شده است. در این راستا جلسات در مکان‌های سربسته باید حداکثر با ۳۰ نفر و به مدت ۹۰ دقیقه برگزار شوند. مراسم مذهبی، فرهنگی، آیینی و اجتماعی نیز در اماکن مسقف باید با ۲۰ درصد ظرفیت مکان و حداکثر به مدت ۹۰ دقیقه برگزار شوند.

وی بیان کرد: پروازها نیز باید با ۶۰ درصد ظرفیت انجام شوند و این موضوع باید در خوزستان محقق شود.

حیاتی گفت: با توجه به شرایط رنگ‌بندی و دادن اختیار تصمیمات محلی و منطقه‌ای به استاندار، در شهرهای قرمز و نارنجی استان خوزستان تمامی فعالیت‌های آموزشی غیرحضوری است.

وی با تاکید بر لزوم آمادگی بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران مبتلا به سویه جدید کرونا، بیان کرد: در این راستا بیمارستان‌ها به دو بخش  خصوصی و دولتی تقسیم شده‌اند؛ در این مرحله باید بیمارستان‌های  نفت، تامین اجتماعی، نیروی انتظامی، ارتش و سپاه بیماران را پذیرش کنند و صورت تکمیل ظرفیت این بیمارستان‌ها از ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی استفاده می‌شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی مدیریت کرونا در خوزستان با بیان اینکه واکسن به اندازه کافی موجود است و مراکز واکسیناسیون در حال ارائه خدمت به مردم هستند، گفت: فرماندارن اهتمام جدی به واکسیناسیون شهروندان داشته باشند.

وی بیان کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان کاهش پیدا کرده است که باید فرمانداران نظارت بر اجرای پروتکل‌ها را تشدید کنند.  

حیاتی افزود: در خصوص برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه منتظر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم. اعتکاف نیز با ۲۰ درصد ظرفیت و با رعایت پروتکل‌های مد نظر برگزار می‌شود.



اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب