یک شنبه 17 بهمن 1400
زمان: 14
دسته: سلامت
لینک کوتاه

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز بیان کرد؛

تنها ۲۰ درصد جامعه هدف خوزستان دز سوم را ترزیق کرده‌اند

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: تاکنون ۲۰ درصد جمعیت هدف استان دُز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند که این رقم پایین است و اگر به بالای ۵۰ درصد برسد کنترل خوبی در سطح جامعه خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز ؛ دکتر شایسته شمیم پور روز یکشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا شهرستان اهواز، در محل فرمانداری بیان کرد: اگر در ۲ هفته آخر بهمن تصمیم جدی برای واکسیناسیون و شیوه‌نامه‌های بهداشتی گرفته نشود، اسفند سختی در پیش داریم لذا عادی انگاری‌ها باید کنار گذاشته شود.

وی بیان کرد: متاسفانه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در خوزستان بسیار پایین و به زیر ۵۰ درصد رسیده است که ضروری است ماسک زدن و فاصله اجتماعی رعایت شود.

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز با بیان اینکه در فضای مجازی شایعاتی مربوط به واکسیناسیون مطرح می‌شود که مردم به آن توجه زیادی می‌کنند گفت: بیشتر کسانی که به دلیل ابتلا به کرونا فوت می‌کنند واکسن نزده اند لذا انجام واکسیناسیون به ویژه تزریق دُز سوم برای جلوگیری از مرگ و میر توصیه می‌شود.

وی افزود: برخی از مردم تصور می‌کنند با زدن واکسن فوت می‌کنند در حالی که اینگونه نیست و ممکن است که فرد فوت شده بیماری زمینه‌ای داشته باشد.

شمیم پور گفت: برگزاری آیین‌ها باید با ظرفیت محدود، در فضای باز و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باشد همچنین باید با مرکز بهداشت محل نزدیک هماهنگی لازم انجام شود تا مشکلی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: از آنجا که شرایط کرونایی در چند ماه گذشته بهبود نسبی پیدا کرده بود، طرح شهید سلیمانی با شدت کمتری در استان و به ویژه اهواز دنبال شد که امیدوارم در ۲ هفته آینده این طرح بهتر و با جدیت بیشتری دنبال شود.

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: اکنون نزدیک به قله پیک بیماری هستیم و اگر سریع اقدام کنیم می‌توانیم با شکست این قله، آینده راحت‌تری داشته باشیم لذا رعایت شیوه نامه های بهداشتی و واکسیناسیون ۲ اصل مهم برای مقابله با کرونا است.

وی با بیان اینکه سویه جدید اُمیکرون سرایت بالایی داشته و تمام اعضای خانواده را درگیر می‌کند افزود: کارکنان اداراتی که نمی‌توانند برای دریافت دُز سوم خود مراجعه کنند، می‌توانیم کار واکسیناسیون را در محل اداره مورد نظر انجام دهیم.

شمیم پور بیان کرد: برای تزریق واکسن بهتر است که ۲ هفته از زمان بهبودی فرد گذشته باشد. با توجه به اینکه کودکان واکسن نمی‌زنند انتقال اُمیکرون در این گروه سنی بسیار بالا است لذا خانواده‌ها باید این موضوع را جدی بگیرند.

هم اکنون یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی، ۱۵ شهرستان زرد و ۲ شهرستان آبی کرونایی هستند.

منبع: ایرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب