دوشنبه 18 بهمن 1400
زمان: 10
دسته: سلامت
لینک کوتاه

رییس مرکز بهداشت خوزستان:

بیشتر افراد بستری در آی سی یو بیمارستان‌های خوزستان واکسن نزده‌اند

رییس مرکز بهداشت خوزستان ضمن هشدار به افرادی که واکسن نزده و یا واکسیناسیون خود را کامل نکرده اند گفت: بیشتر افراد بستری در بخش آی سی یو بیمارستان های این استان واکسن نزده اند لذا انتظار داریم مردم این موضوع را جدی بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز ؛ دکتر سیدمحمد علوی یکشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به شکل گیری موج جدید کرونا در خوزستان اظهار داشت: تجمع افراد در مراکز نمونه گیری و مراجعه زیاد به مراکز درمانی ریسک انتقال عفونت به افرادی که هنوز آلوده نشده اند را افزایش می دهد.

وی افزود: کسانی که علائم سرماخوردگی مانند گلو درد، کوفتگی بدن و سرفه دارند ولی فاقد تنگی نفس و تب بالا هستند، بهتر است که در خانه بمانند.

۱۵ درصد جمعیت هدف خوزستان تمایلی به زدن واکسن ندارند

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در درمان خانگی استفاده از مایعات، مسکن، شربت ضد سرفه و استراحت بهترین راه برای بهبودی بیمار است ولی اگر فرد دچار علائم شدیدی مثل تنگی نفس شد باید به بیمارستان مراجعه کند.

وی افزود: بیش از ۱۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال خوزستان هنوز واکسن نزده اند همچنین بیش از ۱۵ درصد افراد در دریافت نوبت دوم تاخیر داشته و ۵۷ درصد نیز هنوز دُز سوم خود را تزریق نکرده اند پس از مردم تقاضا داریم که هر چه سریعتر نسبت به تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند.

۱۵ درصد مبتلایان به کرونا در استان، کودکان زیر پنج سال هستند

علوی گفت: در موج جدید بیماری، کودکان با میزان بالاتری مبتلا می شوند به گونه ای که نیاز به بستری دارند. حدود ۲۰ درصد از مبتلایان استان کودکان زیر ۱۸ سال هستند که حدود ۱۵ درصد آنها زیر پنج سال می باشند. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کودکان زیر ۱۲ سال به تازگی وارد چرخه واکسیناسیون شده و بیشتر آنها هنوز واکسن نزده اند، از والدین تقاضا می‌ شود حتما نسبت به واکسیناسیون کودکان خود اقدام کنند.

تزریق ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تاکنون حدود ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده که از این تعداد ۸۴.۵ درصد نوبت اول، ۷۱ درصد نوبت دوم و ۲۶ درصد نوبت سوم را دریافت کرده اند.

در حال حاضر یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی، ۱۵ شهرستان زرد و ۲ شهرستان آبی کرونایی هستند.

منبع: ایرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب