دوشنبه 18 بهمن 1400
زمان: 10
دسته: صنعت
لینک کوتاه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان:

خوزستان با کمک نخبگان متحول می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیت های این استان در بخش های مختلف گفت: با کمک نخبگان به دنبال ایجاد تحول در اقتصاد و کسب و کار در خوزستان هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز ؛ آقا رضا فتوحی یکشنبه شب در سی و سومین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان خوزستان بیان کرد:  بیش از این می توانیم خوزستان را آباد کنیم و در این مسیر نیاز به کمک نخبگان و کارشناسان داریم.
وی با بیان اینکه خوزستان سرزمین فرصت ها است و منابعی دارد که در کمتر جایی از دنیا وجود دارد اظهار داشت: انسان هایی که اثر گذار باشند و به ایده خود پافشاری کنندباعث پیشرفت و توسعه می شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان اظهار داشت: در راستای جهش تولید باید نسبت به گذشته اقدامات بیشتری با تلفیق صنعت کشاورزی و خدمات در استان خوزستان صورت گیرد و با  نوآوری فعالیت های اقتصادی را انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد منابع کشور در خوزستان وجود دارد اظهار داشت: خوزستان  اولین استان کشاورزی کشور است و استانی است که ۷۰ درصد مایحتاج غذایی کشور از مرزهای آن وارد می شود.
فتوحی با بیان اینکه خوزستان پتانسیل بالایی دارد ادامه داد:مرزهای مشترکی بین خوزستان با کشورهای حوزه خلیج فارس وجود دارد به همین منظور باید به فکر فعالیت بیشتر در بازارهای این کشورها باشیم،کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق پتانسیلی برای فعالیت های تجاری هستند.
وی گفت: کشت و صنعت نیشکر باید در بخش صنایع پایین دستی بیشتر فعالیت کند و از آبی که مصرف می کند در بخش های دیگر نیز استفاده نماید.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان افزود: ۳۲ درصد از آب های جاری کشور در خوزستان است وباید به بهره برداری بهینه از آب در استان بیشتر توجه داشت.
وی گفت: جنگ تحمیلی باعث عقب ماندگی در خوزستان شد به همین دلیل باید یک تکاپوی جدی در استان برای پیشرفت خوزستان انجام شود.

در این همایش از نخبگان حوزه تولید و صنعت خوزستان تجلیل شد.
منبع :ایرنا



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب