سه شنبه 19 بهمن 1400
زمان: 19
دسته: سیاسی
لینک کوتاه

وزیر کشور:باید دین ادا نشده به آبادان و خرمشهر را ادا کرد

وزیر کشور گفت: آبادان و خرمشهر به عنوان نماد استقامت و پایداری دین بزرگی بر ایران اسلامی دارد که باید آن را ادا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز؛ احمد وحیدی روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری آبادان و خرمشهر که در محل فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد بیان کرد: همه وظیفه بزرگی در قبال آبادان و خرمشهر قهرمان داریم؛ این ۲ شهرستان شرایط نامناسبی دارند که باید کمک کرد به آنچه استحقاق دارند برسند.

وی افزود: آبادان و خرمشهر نماد مقاومت و سلحشوری هستند که باید بستر لازم توسعه و پیشرفت را در این ۲ شهرستان فراهم کرد؛ مردم این ۲ شهرستان، مستحق داشتن بهترین امکانات هستند که از آنها دریغ  کرده‌اند.

وزیر کشور با تاکید بر عمل به مسوولیت‌های اجتماعی توسط شرکت‌های مستقر در آبادان و خرمشهر گفت: شرکت‌هایی نظیر شرکت‌های زیر مجموعه "شستا" که در منطقه حضور فعال دارند باید سهم مهمی در آبادی منطقه داشته باشند؛ آبادان و خرمشهر را باید تقسیم بندی کرد و هر قسمت را یکی از شرکت‌ها ساماندهی کند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای حوزه اقتصادی در آبادان و خرمشهر افزود: با ایجاد زیرساخت‌ها در این ۲ شهرستان و در راستای اشتغالزایی، ظرفیت‌های موجود مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وحیدی بیان کرد: فعال کردن سرمایه گذاری بخش خصوصی یکی از اهداف دولت در آبادان و خرمشهر است؛ ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این ۲ شهرستان با وجود منطقه آزاد اروند بالاست و باید از آن استفاده کرد.

وزیر کشور با تاکید بر استفاده از ظرفیت گردشگری درمانی در منطقه افزود: با توجه به همجوار بودن آبادان و خرمشهر با کشور عراق، در حوزه بیمارستانی باید بخش خصوصی مراکز درمانی راه‌اندازی کند تا ضمن جذب گردشگر درمانی، زمینه برای رونق اقتصاد منطقه و همچنین اشتغال فراهم شود.

وی ادامه داد: برای رفع مشکلات آبادان و خرمشهر به ویژه بیکاری و عمرانی باید تمامی مسوولان فعالیت جهادی و شبانه روزی داشته باشند، و با عزم و اراده جدی کارها را پیش ببرند. 
وی خواستار حمایت از زنان سرپرست خانوار و خانوارهای بدسرپرست شد و گفت: در راستای توسعه اشتغال برای این قشر، با راه‌انداری بازار صنایع دستی و ایجاد بازارهای محلی خود اشتغالی می‌توان زمینه اشغال را برای آنها فراهم کرد.
وزیر کشور با اشاره به ظرفیت آبزی‌پروری در منطقه گفت:صنعت پرورش میگو در آبادان و خرمشهر ظرفیت بالای اقتصادی دارد که با افزایش تولید می‌توان از این صنعت در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد اشتغال استفاده برد.

وزیر کشور در سفری ۲ روزه صبح دوشنبه وارد خوزستان شد. بازدید هوایی از تالاب هورالعظیم، افتتاح تصفیه خانه شادگان، بازدید از طرح‌های عمرانی ماهشهر و اهواز، و سفر به آبادان و خرمشهر از برنامه‌های وی به خوزستان اعلام شد. وحیدی روز سه‌شنبه در جریان سفر به خرمشهر با حضور در یادمان شهدای گمنام شلمچه، نسبت به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

منبع:روابط عمومی


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب