سه شنبه 19 بهمن 1400
زمان: 19
دسته: صنعت
لینک کوتاه

وزیر کشور:مذاکره با طرف عراقی برای لایروبی اروندرود ازسرگرفته شده است

وزیر کشور گفت: مذاکره با طرف عراقی برای لایروبی رودخانه اروندرود از سرگرفته شده است که پس از توافق، عملیات لایروبی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز ، احمد وحیدی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از آبادان و خرمشهر در جمع خبرنگاران در آبادان بیان کرد: مذاکرات با طرف عراقی برای لایروبی اروندرود تا به نتیجه رسیدن مذاکرات از سوی دولت پیگیری خواهد بود.

وی افزود: لایروبی اروندرود از خواسته‌های قدیمی دولت‌های قبلی جمهوری اسلامی ایران است و دولت سیزدهم نیز به طور جدی پیگیر به نتیجه رسیدن آن است.

اروندرود در جنوب غرب خوزستان، در مرز ایران و عراق است، که از پیوستن رودهای دجله، فرات عراق و کارون ایران به وجود آمده است. خرمشهر، آبادان، خسروآباد، بصره و فاو عراق از جمله بندرهای مهم این آبراه هستند که نقش چشمگیری در رونق بازرگانی منطقه دارند.

سواحل آزادشده شمال تحویل شهرداری‌ها می‌شوند

وزیر کشور گفت: دستور رییس جمهور برای آزاد سازی سواحل شمال دنبال می‌شود که پس از آن تحویل شهرداری‌ها خواهد شد و شهرداری‌ها موظف هستند با ساحل سازی آنها را آماده استفاده مردم کنند.

وحیدی بیان کرد: استفاده از سواحل حق مردم است که با اجرایی شدن عملیات سواحل سازی مردم می‌توانند از آنها بهترین استفاده را در زمینه گردشگری و تفریحی ببرند.

وی ادامه داد: بخشی از سواحل رودخانه اروند و بهنمشیر در خوزستان در اختیار برخی دستگاه‌هاست که شهرداری‌ها موظف به آماده سازی برای ساحل سازی در حاشیه این ۲ رودخانه هستند تا زمینه اشتغال و گردشگری در این منطقه فراهم شود.

وزیر کشور گفت: به منظور استفاده از ظرفیت رودخانه‌ای اروندرود برداشتن دژهای خاکی پس از هماهنگی بین بخشی به زودی آغاز خواهد شد تا زمینه جذب گردشگر در آبادان و خرمشهر فراهم شود.

وحیدی افزود: آبادان و خرمشهر دارای ظرفیت رودخانه‌ای مناسب برای جذب گردشگر هستند که این ظرفیت با برداشته شدن تدریجی دژها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی چهره عمرانی آبادان و خرمشهر را مناسب بیان کرد و گفت: عمران شهری در آبادان و خرمشهر زیبنده و در خور شان مردم این ۲ شهر نیست و در این راستا همایش شهرداران کلانشهرها در آبادان و خرمشهر برگزار خواهد شد تا شهرداری‌های این شهرها به عنوان معین، این ۲ شهر را در آبادسازی کمک کنند.

وحیدی خواستار اجرایی شدن مسوولیت‌های شرکت‌های مستقر در آبادان و خرمشهر شد و ادامه داد: شرکت‌های مستقر منطقه در راستای اجرایی شدن مسوولیت‌های اجتماعی باید در کنار دولت باشند و همچنین ظرفیت‌های بودجه‌ای نیز پیش‌بینی خواهد شد تا مبلمان شهری در آبادان و خرمشهر بهبود بخشد.

وزیر کشور بیان کرد: با راه‌اندازی ، تکمیل و تقویت حوزه شیلات، آبزی پروری، شهرک‌های صنعتی و حمایت از کسب و کارهای خرد به ویژه برای سرپرست خانوارها، و همچنین ایجاد بستر برای گردشگری درمانی زمینه اشتغال در آبادان و خرمشهر فراهم خواهد شد.

وی گفت: برای سفر اربعین نیز باید بستر مناسب به ویژه در حوزه گردشگری در این ۲ شهر آماده سازی شود تا زایران از ظرفیت‌های گردشگری آبادان و خرمشهر بهترین استفاده را ببرند.

وزیر کشور که روز دوشنبه در سفری ۲ روز وارد خوزستان شد، روز سه‌شنبه با حضور در یادمان شهدای گمنام شلمچه نسبت به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

منبع:ایرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب