پنج شنبه 21 بهمن 1400
زمان: 13
دسته: صنعت
لینک کوتاه

انعقاد قرارداد تامین دستگاه حفاری ۳۵ فتح در میدان نفتی بینک

در چهارمین روز برگزاری نمایشگاه صنعت نفت و حفاری خوزستان، قرارداد تامین دستگاه حفاری ۳۵ فتح در میدان نفتی بینک میان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت توسعه پترو ایران منعقد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز، سپهر سپهری، مدیرعامل شرکت توسعه پترو ایران در مراسم انعقاد قرارداد تامین دستگاه حفاری ۳۵ فتح در میدان نفتی بینک در نمایشگاه صنعت نفت اهواز ۱۴۰۰،  اظهار کرد: قراردادی که امروز امضا شد، بخشی از عملیات حفاری میدان نفتی بینک بود که یکی از طرح های ۲۸ میدان در مناطق نفتخیز جنوب است و جهت طرح نگهداشت و افزایش تولید در منطقه بینک و گناوه جاری و عملیاتی می شود.

وی افزود: این قرارداد شامل ۱۰ حلقه چاه است و با حمایت های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در زمان بندی مشخص انجام می شود . دکل مورد استفاده در این قرارداد، یکی از بهترین دکل های موجود در شرکت ملی حفاری است و طی یک ماه آینده عملیات حفاری آن آغاز خواهد شد.

حمید رضا گلپایگانی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران نیز در این مراسم اظهار کرد: این نمایشگاه که بنده اسم آن را به دلیل تحریم ها و کارهایی که انجام شده است جشنواره می نامم که شبیه کارهای بزرگی است که در زمینه صنایع هوا فضا در کشور انجام شده است.

وی تصریح کرد: امروز ول‌هد ۱۵ هزار، مته های الماس و لوله های کیسینگ در این نمایشگاه مشاهده می شود که تمامی این ها به برکت تحریم ها اتفاق افتاده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این نمایشگاه خوشبختانه اولین نمایشگاهی است که غرفه شرکت های خارجی در آن وجود ندارد و برای تمامی شرکت های داخلی فرصتی است که امیدوار هستیم از این فرصت بهره لازم برده شود و ما نیز وظیفه داریم که حتما در این راستا حمایت کنیم.

گلپایگانی در خصوص میدان نفتی بینک تصریح کرد: این میدان یکی از سخت ترین میادین ایران از نظر بحث حفاری است. پروژه امروز در مدت زمان ۴۲ماه تعریف شده است و طی آن باید ۱۰ حلقه چاه، تعمیر و تکمیل شود. ان شالله بتوانیم با متخصصین ارزشمندی که در شرکت ملی حفاری ایران وجود دارد و با حمایت و نظارت دقیق کارفرمای اصلی ( مناطق نفتخیز جنوب) و مجموعه توسعه پترو ایران، این طرح را به موقع به سرانجام برسانیم.

در ادامه علیرضا دانشی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز اظهار کرد: قطعا آن چیزی که در این نمایشگاه مشاهده می شود، به برکت استقلالی است که شعار آن نیز داده شده است. خوشبختانه موفق شدیم ده ها قرارداد در این نمایشگاه ما بین شرکت های نفتی و مجموعه های سازنده انجام دهیم که ره آورد خیلی خوبی است.

وی افزود: در شعار امسال نمایشگاه نفت، موارد سخت افزاری کمتر مشاهده شد و شعار امسال برای نرم افزار ها و ابزار دقیق اختصاص یافت که خوشبختانه شرکت های خوبی نیز کارهای خود را در این رابطه عرضه کردند.

وی در خصوص مخزن نفتی بینک گفت: این مخزن یک مخزن خاص است و در حال ورود به عرصه ازدیاد برداشت از این مخزن پیچیده هستیم.

منبع:ایسنا


اخبار پربیننده

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب