شنبه 23 بهمن 1400
زمان: 23
دسته: سلامت
لینک کوتاه

سرپرست علوم پزشکی اهواز خبر داد : مراجعه ۷ هزار بیمار مبتلا به کرونا به مراکز درمانی خوزستان در شبانه‌روز گذشته

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه ۷ هزار بیمار مبتلا به کرونا به مراکز درمانی استان خوزستان در شبانه‌روز گذشته خبر داد.

دکتر محمدحسین سرمست در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۳ بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: بهداشت و سایر ارگان‌های مرتبط از جمله جمعیت هلال احمر بیش از پیش  در حال فعالیت در زمینه واکسیناسیون هستند. در حال حاضر میزان مراجعه بزرگسالان برای واکسیناسیون کند و آرام است اما استقبال از واکسیناسیون اطفال خوب بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز، وی با اشاره به پای کار بودن بهداشت و درمان افزود: در استان خوزستان از مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های محلی گرفته تا بیمارستان‌های بزرگ، پذیرای بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در شبانه‌روز گذشته ۷ هزار بیمار به مراکز درمانی استان خوزستان مراجعه کرده‌اند که بیشتر آن‌ها به صورت سرپایی درمان و ترخیص و ۱۲۹ نفر نیز بستری شده‌اند. در مجموع در حال حاضر ۷۰۰ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که ۵۰۰ نفر از این تعداد در بخش‌های عادی و ۲۰۰ نفر در بخش‌های ICU بستری هستند.

سرمست با بیان اینکه ۳۶ نفر از بیماران بستری در ICUهای خوزستان اینتوبه هستند، گفت: پیش از این نسبت بستری در ICU به عادی، یک‌سوم به دو سوم بود که با افزایش بستری‌ها این نسبت تغییر کرد و اکنون تعداد بستری‌ها در بخش‌های عادی افزایش یافته است.

وی بیان کرد: بر خلاف ستاد ملی مقابله با کرونا که امروز مصوبات واضحی نداشته، امیدواریم امروز مصوبات خوبی برای بهتر شدن شرایط در استان خوزستان داشته باشیم.

منبع:ایسنا


اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب