دوشنبه 25 بهمن 1400
زمان: 10
دسته: سلامت
لینک کوتاه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان:

۵۰ درصد تخت‌های بیمارستان طالقانی آبادان به بیماران کرونایی اختصاص یافت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اعلام اختصاص ۵۰ درصد تخت های بیمارستان طالقانی آبادان به بیماران کرونایی گفت:تاکنون ۲۰ درصد از این ظرفیت از سوی بیماران مبتلا به کرونا پر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز، عبدالله خوان‌زاده گفت:همه مراکز سرپایی پذیرش بیماران کووید ۱۹ در جنوب غرب خوزستان از نظر نیرو و امکانات درمانی تقویت شده و بیمارستان های آبادان، خرمشهر و شادگان نیز تست‌گیری از بیماران با علائم کرونایی را انجام می‌دهند.

وی افزود:در حال حاضر ۲۰ درصد از تخت‌های بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان به عنوان مرکز بستری بیماران کرونایی در جنوب غرب خوزستان در اشغال بیماران مبتلا به کرونا است ضمن اینکه در بیمارستان‌های خرمشهر و شادگان نیز پذیرش بیماران بدحال آغاز شده است.

خوان‌زاده بیان کرد: دیگر بیمارستانهای منطقه از جمله نفت و تامین اجتماعی بیماران مبتلا به کرونا را بستری می‌کنند و در روزهای آینده و با توجه به شیب صعودی ابتلا شاهد بستری تعداد بیشتری از بیماران در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان خواهیم بود.

وی افزود:  ۳۹ بیمار کرونایی در بیمارستان آیت الله طالقانی و ۶ بیمار نیز در بیمارستان شهید معرفی‌زاده شادگان بستری هستند که از این تعداد هشت بیمار با علائم حاد تنفسی در بخش مراقب‌های ویژه بیمارستان طالقانی بستری شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: اکثر بیماران بستری شده جز کسانی هستند که از تزریق واکسن سرباز زده‌اند و یا تنها یک دُز واکسن تزریق کرده‌اند.

خوان‌زاده اظهار داشت: تزریق سه دُز واکسن و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تنها راه مقابله و کنترل کرونا است و در صورت رعایت این موارد شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان به حالت عادی باز خواهند گشت.

وی بیان کرد:  هر فرد مبتلا به اُمیکرون می‌تواند روزانه ۲۵ نفر را بیمار کند و با توجه به سرعت انتشار بسیار زیاد سویه اُمیکرون لازم است شهروندان شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی‌تر بگیرند.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیر نظر خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

منبع:ایرنا


اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب