دوشنبه 25 بهمن 1400
زمان: 11
دسته: گزارش ویژه
لینک کوتاه

سخنگوی وزارت امور خارجه:

توافق در وین منتظر تصمیمات سیاسی طرف مقابل است

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه تهران تصمیمات سیاسی خود را سالها پیش گرفته و در برجام باقی مانده است، گفت: توافق در وین منتظر تصمیمات سیاسی طرف مقابل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز، سعید خطیب‌زاده صبح روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی خود درباره روند و پیشرفت مذاکرات در وین و همچنین عدم تصمیم‌گیری سیاسی آمریکا در این مذاکرات گفت: بن بستی در وین نیست، مذاکرات همانند سابق برگزار می شود و رفت و برگشت‌ها میان هیئت‌ها در حال انجام است، گفت و گوها وقتی به روزهایی می رسد که باید در مورد مسائل جدی صحبت شود، سخت می‌شود. البته قطعاً با یک سری کندی‌هایی روبرو است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران پس از بازگشت هیئت خود به تهران طرح پیشنهادی داده شده را مجدداً به بحث و بررسی گذاشت؛ البته دادن و گرفتن پیشنهادات یک امر عادی است و هیچ اتفاق خارق العاده‌ای رخ نداده است.

وی با بیان اینکه آنچه در وین باقی‌مانده در مورد موضوعات کلیدی است، افزود: توافق در وین منتظر تصمیمات سیاسی طرف مقابل است. تهران تصمیمات سیاسی خود را سال‌ها پیش گرفته و در برجام باقی مانده است. ما منتظر این هستیم که پاسخ ابتکارات و پیشنهادات ایران را بگیریم. 

خطیب‌زاده گفت: هر چقدر اراده آمریکایی‌ها و تروئیکای اروپایی بالا برود فاصله ما تا رسیدن به توافق کاهش خواهد یافت. 

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین از دیدار امروز وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ایرلندی در تهران خبر داد.

ادامه دارد....

منبع:ایرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب