جمعه 29 بهمن 1400
زمان: 22
دسته: گزارش ویژه
لینک کوتاه

پس از گذشت سه ماه از بازدید میدانی منطقه انجام گرفت؛

بهره برداری از طرح آبرسانی به ۱۴ روستای مسیر طاهریه بخش اسماعیلیه اهواز و روستای دامغه بزرگ با حضور نماینده اهواز

۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۰ آیین بهره برداری از پروژه طرح آبرسانی به ۱۴روستای مسیر طاهریه بخش اسماعیله اهواز و روستای دامغه بزرگ بخش غیزانیه اهواز پس از گذشت سه ماه از بازدید میدانی مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز،باوی،حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، با حضور این نماینده و مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز ، نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: بودجه عمرانی خوزستان در سال آینده حدود ۶۸۰۰هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

مجتبی یوسفی بیان کرد: بعد از موضوع رفع تنش آبی در حال پیگیری برای پوشش گازرسانی در استان هستیم و در حال حاضر روستاهایی با ۱۰ خانوار هم در حال گازرسانی هستند.

وی برق رسانی به اغلب روستاهای کشور را از افتخارات نظام‌ جمهوری اسلامی دانست و افزود: یکهزار و ۵۰۰ روستای خوزستان تا سال گذشته تنش آبی داشتند اما امسال تقریبا یکهزار روستا آبدار شده‌اند.

یوسفی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت کمیسیون عمران برای رفع نیازهای استان به ویژه در بحث آب گفت: با هم افزایی و دعوت مسئولان مختلف کشوری به خوزستان مسائل استان در سطحی ملی بیان شدند.

وی با بیان اینکه تنها صحبت کردن مشکلی را حل نمی‌کند، افزود: نباید فقط اخبار بد از خوزستان منتشر شود زیرا این اخبار سرمایه گذاران را از استان فراری می‌دهند.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس از دیگر اقدامات انجام شده را تخصیص قیر رایگان برای طرح‌های عمرانی و جاده ای به استان عنوان کرد وگفت: برای حمایت از کشاورزان نخلدار خوزستان نیز همه خرمای تولیدی استان خریداری شد این در حالی است که بودجه ای برای آن در نظر گرفته نشده بود.

گفتنی است با اجرای ۱۹ کیلومتر خط انتقال مسیر طاهریه بخش اسماعیلیه اهواز با اعتبار ۱۲۰میلیارد ریال، ۱۴ روستای رامزیه ۱ و ۲ ، سید خلف ، منیشد ، طاهریه ۱،۲ و۳ ، عزیبی ، دب ملیحه شیخ محمد ۱و۲ ، شریجه ۱و۲ ، یباره با جمعیت ۲۵۰۰ نفر از نعمت آب شرب برخوردار شدند.همچنین با اجرای خط انتقال آب حیات به روستای دامغه بزرگ که دو کیلومتر طول و با اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی انجام شد، ا حدود ۱۲۰۰ نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند و آب مورد نیاز آن‌ها به صورت پایدار تامین می‌شود.



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب