شنبه 30 بهمن 1400
زمان: 11
دسته: سلامت
لینک کوتاه

سرپرست علوم پزشکی اهواز خبر داد:

افزایش ۱۰ برابری مراجعات به مراکز درمانی خوزستان / آغاز مراقبت‌های خاص در اهواز

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آغاز انجام مراقبت‌های خاص درمانی برای بیماران مبتلا به کرونا در اهواز خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز ، دکتر محمدحسین سرمست در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۳۰ بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: سیر مراجعات به مراکز منتخب، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌ها افزایشی و نسبت به قبل از شروع پیک، ۱۰ برابر شده است.

وی افزود: با توجه به فعالیت کلینیک‌های تنفسی، بیشتر بیماران در این مراکز تریاژ و درمان می‌شوند و نیاز به مراجعه به اماکن شلوغ و آلوده نیست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۷ هزار بیمار به مراکز منتخب و بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند و در این مدت ۹۸ بیمار در بیمارستان ‌های خوزستان بستری شده‌اند.

سرمست ادامه داد: در حال حاضر ۸۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که ۵۶۰ نفر از این تعداد در بخش‌های عادی و ۲۶۲ نفر نیز در بخش‌های ویژه بستری هستند و ۵۷ بیمار از بیماران بستری در بخش‌های ویژه، اینتوبه شده‌اند.

وی گفت: انجام مراقبت‌های خاص درمانی برای بیماران مبتلا به کرونا در اهواز آغاز شده که جزئیات آن به همکاران در شهرستان‌ها نیز اعلام می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: مدیران خوزستان علاوه بر تامین تجهیزات باید با حمایت کلامی و روحی، در افزایش روحیه پرسنل تاثیرگذار باشند و با حضور ساده یا جلسات کارشناسی خود، مشکلات این پرسنل را کاهش دهند و پشتوانه‌ای برای آن‌ها باشند. این کار، منجر به افزایش کیفیت خدمت‌رسانی نیز می‌شود.

وی با تاکید بر خودداری از حضور در تجمعات، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون افزود: تا واکسنی مورد تایید نباشد در دسترس قرار نمی‌گیرد بنابراین واکسن‌های موجود بهترین واکسن‌ها هستند. تنوع واکسن نباید منجر به تاخیر در واکسیناسیون شود زیرا این کار، خطر بستری و افزایش مرگ و میر را در پی خواهد داشت.

منبع:ایسنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب