سه شنبه 03 اسفند 1400
زمان: 12
دسته: سلامت
لینک کوتاه

اهدای اعضای بدن جوان ایذه‌ای نجات بخش جان سه نفر شد

مدیر مرکز فراهم‌آوری و هماهنگی پیوند اعضای بیمارستان گلستان اهواز گفت: اهدای اعضای بدن جوان اهل ایذه که دچار مرگ مغزی شده بود به سه نفر جان دوباره بخشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز ، دکتر جواد شریعتی بیان کرد: کلیه‌ها و کبد این جوان ۲۲ ساله به نام سجاد صادقی امروز با موفقیت در بیمارستان گلستان اهواز پیوند شد.

وی افزود: همچنین سه روز پیش، کبد یک جوان ۲۰ ساله خوزستانی به نام عمار همتی که دچار مرگ مغزی شده بود، در بیمارستان گلستان اهواز به بیمار نیازمند عضو اهدا شد.

مدیر مرکز فراهم‌آوری و هماهنگی پیوند اعضای بیمارستان گلستان اهواز با بیان اینکه امسال تاکنون ۲۵ عمل اهدا عضو داشتیم گفت: ۲۰ کبد، ۳۵ کلیه و سه قلب در این مدت در خوزستان اهدا شده و در مجموع ۵۸ نفر از هموطنان نجات پیدا کردند که کار بسیار ارزشمندی است. 

وی افزود: این تعداد پیوند عضو در شرایط کرونایی بسیار ارزشمند است و امیدواریم که فرهنگ اهدا عضو در خوزستان و کل کشور نهادینه شود تا بتوانیم با اهدای عضو زندگی دوباره به همنوعان نیازمند خود ببخشیم.

شریعتی با بیان اینکه خوزستان در بحث اهدای عضو، در کشور نمونه است گفت: از خانواده‌هایی که عزیزانشان دچار مرگ مغزی می‌شوند درخواست داریم با اهدای عضو ضمن ترویج این فرهنگ و نجات بیماران نیازمند، آرامش را به روح فرزندان خود هدیه کنند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها و خبرنگاران خوزستان نقش به سزایی در گسترش فرهنگ اهدای عضو در این استان داشته‌اند که جا دارد از آنها تشکر ویژه داشته باشیم.

پیوند عضو از مرگ مغزی برای نخستین بار در خوزستان از سال ۱۳۸۳ و در بیمارستان گلستان اهواز آغاز شد؛ از سال ۹۱ تاکنون ۲۵۳ مورد پیوند کلیه و ۱۷ مورد پیوند کبد از افراد مرگ مغزی توسط تیم پیوند اعضای بیمارستان گلستان انجام شده است.

منبع:ایرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب