چهار شنبه 04 اسفند 1400
زمان: 19
دسته: اخبار روز
لینک کوتاه

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مطرح کرد ؛

استفاده از شبکه‌سازی و ظرفیت‌های خوزستان در آموزش فنی و حرفه‌ای

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان حلقه وصل است و سعی می‌کنیم از شبکه‌سازی و از ظرفیت‌های استان خوزستان استفاده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز ، جلیل بیت‌مشعلی در آیین معارفه و تکریم مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان که امروز (۴ اسفندماه) برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم گامی در راستای اعتلابخشی فنی و حرفه‌ای خوزستان برداریم. از مدیرکل سابق تشکر می‌کنم که کارهای بسیار بزرگی انجام دادند و امیدواریم بتوانیم ادامه‌دهنده این راه باشیم.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان حلقه وصل است و سعی می‌کنیم از شبکه‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های استان خوزستان استفاده شود. امیدواریم بتوانیم به همه توصیه‌هایی که شد جامه عمل بپوشانیم. قول می‌دهم از نیروهای ارزشمند استفاده کنم و امیدواریم در حوزه بین‌الملل نیز جبهه‌های جدیدی باز کنیم. همچنین نیاز به آموزش‌های نوین وجود دارد.

عبدالنبی سواعدی، مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: چندین چالش در بحث سازمانی وجود دارد و نخست این بوده است که مهارت‌آموزی باید تبدیل به گفتمان و بعد از آن به باور ملی و عمومی می‌شد. ما روی این موضوع کار کردیم به طوری که وقتی صحبت از آینده افراد در خانواده شود این جمله که برو دانشگاه تا استخدام شوی کمرنگ شود.

وی افزود: در این راستا تلاش کردیم و همه اقشار جامعه به ما کمک کردند. همه را بسیج کردیم تا تغییر نگرش نسبت به مهارت به وجود بیاید و اکنون این گفتمان و باور به وجود آمده است و همه از ما مطالبه دارند.

مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: ایجاد هم‌افزایی بین شرکای اجتماعی از دیگر کارهایی است که انجام شد و سعی کردیم عضو خوبی باشیم تا همه به ما اعتماد کنند.

وی افزود: بزرگترین چالش در جامعه، آموزش‌گریزی است و علت آن، ناکارآمدی فنون و متدولوژی مهارت‌آموزی است. ما همچنان به سبک دارالفنونی در حال کار کردن هستیم.

سواعدی گفت: در خوزستان چهار طرح متوالی را به صورت پژوهش‌محور پیش بردیم که شامل طرح جامع کارآفرینی و اشتغال‌پذیری دانشجویان، آموزش‌های تعاملی، مهارت‌آموزی محصول‌محور  و طرح مشاغل نوین زیست‌پایه بوده است.

وی افزود: علی‌رغم فشارهایی که از خارج از سیستم وارد شد من هیچ منتصب خارج از سازمانی نداشتم زیرا باور داشتم که کار تخصصی است و تنها افراد متخصص می‌توانند کار کنند. در اجرای سیاست‌های سازمانی نیز پیش‌قدم بودیم و هستیم علی‌رغم اینکه برنامه مدونی در استان داشتیم.

منبع:ایسنا


اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب