جمعه 06 اسفند 1400
زمان: 21
دسته: گزارش ویژه
لینک کوتاه

هشدار امام جمعه اهواز نسبت به تنش آبی در خوزستان/ هیچ عذری برای تکرار مدیریت غلط در حوزه آب پذیرفتنی نیست

امام جمعه اهواز گفت: در موضوع مدیریت آب در استان بارها در دولت قبل تذکر داده شد و امیدواریم مسئولان جدید استانی اجازه تکرار تنش آبی گذشته در استان را ندهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد امروز در خطبه‌های ابتدایی نماز جمعه اهواز با بیان اینکه بدترین نوع بینش به زندگی اجتماعی، یاس و ناامیدی نسبت به رحمت خداست، اظهار داشت: متاسفانه برخی از جوانان نسبت به موضوع ازدواج و فرزندآوری نگاه ناامیدی دارند و به بهانه وضعیت اقتصادی و گرانی نسبت به انجام تکلیف الهی بی‌تفاوت هستند.

وی افزود: اگر به خداوند ایمان داشته باشیم باید بدانیم که خداوند روزی دهنده است و اینکه برخی از ترس گرانی و مشکلات اقتصادی به ازدواج یا فرزندآوری اقدام نمی‌کنند در واقع یأس نسبت به همین امر است که جزو گناهان کبیره است و موجب خسران است.

امام جمعه اهواز در خطبه‌های دوم نیز در خصوص تحولات اخیر در اوکراین تصریح کرد: وضعیت فعلی اوکراین یک درس بزرگ برای کشورهای مستقل جهان از جمله ایران است که باید در هر شرایطی قدرت بازدارندگی خود را از دست ندهد.

وی ادامه داد: اوکراین روزی سومین قدرت هسته‌ای جهان بود و سومین زرادخانه بزرگ جهان را داشت که با توصیه آمریکا و انگلیس و روسیه آن را از دست داد و امروز در مقابل حمله روسیه هیچ قدرت بازدارندگی نداشته و به سرعت شکست خورد.

‌موسوی‌فرد در خصوص بحث حمایت غرب از اوکراین نیز افزود: غرب با اعطای انواع تعهد نسبت به امنیت اوکراین متعهد شده بود اما اکنون به سرعت پشت اوکراین را خالی کرده و هیچ کمکی به او نکردند.

وی با توصیه به دولتمردان، برای درس گرفتن از وضعیت اوکراین گفت: این وضع امروز کیف درس بسیاری مهمی است که در دولت قبل برخی به دنبال کشیدن ایران به سمت وضعیت اوکراین بودند و امروز به خوبی شاهد آن هستیم که قدرت بازدارندگی مهمترین اصل در دفاع از کشور است.

امام جمعه اهواز در بخش دیگر خطبه‌های دوم با هشدار به مدیران استانی نسبت به تنش آبی پیش‌رو در استان افزود: در دولت قبل متاسفانه شاهد مدیریت غلط بر منابع آبی بودیم که منجر به تنش آبی در خوز‌ستان شدیم و امیدواریم در دولت و مدیران جدید این مسئله تکرار نشود و از هم‌اکنون برای مدیریت آب در استان برنامه ریزی صورت گیرد.

وی در پایان گفت: هرچند برخی تلاش‌ها در دولت سیزدهم برای مدیریت آب در استان صورت گرفته اما تاکید می‌شود که هیچ عذری برای تکرار مسائل گذشته در استان در حوزه آب پذیرفتنی نیست.

منبع:تسنیم


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب