شنبه 07 اسفند 1400
زمان: 19
دسته: سلامت
لینک کوتاه

رییس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد؛

۴۴۲ مسافر مبتلا به کرونا از مرزهای خوزستان بدون قرنطینه وارد کشور شدند

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت:۴۱۳ مسافر ایرانی مبتلا به کرونا از مرز شلمچه و ۲۹ مورد از مرز چذابه در هفته گذشته شناسایی، و بدون قرنطینه وارد کشور شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز، دکتر سیدمحمد علوی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان در محل استانداری بیان کرد: موارد بیماری در هفته منتهی به ششم اسفند در خوزستان نسبت به هفته قبل از آن ۳۳ درصد کاهش یافته و در هفته‌های آینده تعداد بستری‌ها و فوت ناشی از کرونا کاهش بیشتری خواهد داشت.

وی در خصوص روند واکسیناسیون در خوزستان گفت: برخی فکر می‌کنند به دلیل ابتلا به بیماری، ایمن شده‌ و از زدن واکسن خودداری می‌کنند در حالی که این موضوع به لحاظ علمی صحیح نبوده و باید پس از بهبودی نسبت به واکسیناسیون اقدام کرد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه پیک جدید کرونا با شیب ملایمی در حال گذر است افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در خوزستان در مقایسه با سایر نقاط کشور به نسبت خوب بوده ولی رضایت‌بخش نیست.

وی با اشاره به اینکه میزان کشندگی عفونت در کشور حدود ۲ درصد بوده که این رقم در خوزستان ۱.۷ درصد است بیان کرد:در پیک جدید بیماری دلیل بالا رفتن شاخص مرگ و میر در کشور، مراجعه دیرهنگام، داشتن بیماری زمینه‌ای و یا واکسن نزدن است.

علوی به تزریق بیش از ۶ میلیون و ۹۷۵ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تاکنون اشاره کرد و گفت: پوشش نوبت اول واکسیناسیون دانش‌آموزان در خوزستان حدود ۹۵.۴ درصد و نوبت دوم واکسیناسیون نیز ۷۵.۲ درصد است.

وی پوشش واکسیناسیون خوزستان را نسبت به دیگر نقاط کشور کمتر بیان کرد و افزود: همچنان پوشش نوبت اول واکسیناسیون در برخی مناطق خوزستان از جمله شادگان، اندیکا، کارون، دشت آزادگان، رامشیر و باوی زیر ۸۰ درصد است که باید روند واکسیناسیون در این شهرستان‌ها سریعتر دنبال شود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: وضعیت رعایت بهداشت فردی، استفاده از تهویه، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در خوزستان در مقایسه با کشور بهتر است. هم اکنون کارکنان بانک‌ها کمترین افراد واکسن‌زده و شاغلان در باشگاه‌های ورزشی، نانوایی ها و رستوران ها بیشترین افراد واکسن‌ نزده هستند.

وی افزود: بر اساس بررسی‌ میدانی، استفاده از ماسک در خوزستان ۴۴.۷ درصد و در حاشیه شهرها ۹ درصد است. رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مطب‌ها نیز به ۸۵ درصد رسیده در حالی که باید ۹۵ درصد باشد.

علوی بیان کرد: متاسفانه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مطب‌ها، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌های برخی شهرستان‌ها مانند اندیکا، شادگان، دشت آزادگان و لالی غیرقابل قبول است.

وی با اشاره به کاهش ۱۳ درصدی تست‌های مثبت کرونا در خوزستان افزود: هم اکنون از هر ۱۰۰ تست پی سی آر در خوزستان، ۵۶ مورد مثبت هستند.

علوی گفت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز دومین دانشگاه در کشور از نظر تعداد انجام تست‌ سریع، سومین دانشگاه در تعداد مراقبت از بیماران، دومین دانشگاه از نظر صدور تعداد اخطار و سومین دانشگاه از نظر پلمب واحدهای متخلف است. 

هم اکنون چهار شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی هستند.

تاکنون ۸۵ درصد جمعیت هدف استان خوزستان یک دُز، ۷۲.۵ درصد ۲ دُز و ۲۹.۶ درصد سه نوبت واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.

منبع:ایرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب