شنبه 07 اسفند 1400
زمان: 23
دسته: سیاسی
لینک کوتاه

تاکید رئیس دادگستری خوزستان بر استفاده از کارشناسان حقوقی در مطبوعات

رئیس کل دادگستری خوزستان بر ضرورت استفاده از کارشناسان حقوقی در مطبوعات تاکید کرد و گفت: برخی مسائل از حساسیت بالاتری برخوردارند و چنانچه قبل از انتشار بتوان با یک حقوقدان مشورت کرد، از بسیاری پرونده‌های دادگاه مطبوعات کاسته می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در جلسه معارفه اعضای جدید هیات منصفه دادگاه مطبوعات استان خوزستان، اظهار کرد: حضور در دادگاه برای هیچکس خوشایند نیست و گاهی یک رای می تواند سرنوشت یک فرد یا نشریه را تغییر دهد.

 وی تصریح کرد: یکی از مسائل مورد تاکید مقام معظم رهبری در بحث‌های اخیر ایشان، موضوع جهاد تبیین است و همه ما وظیفه داریم که این مساله را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: جهاد به معنای حمله و نیازمند طرح و نقشه است و هر کس که بخواهد مجاهدت کند، باید بیش از حد معمول تلاش کند. البته در این راه امکان ضدحمله نیز وجود دارد و باید منتظر اقدامات دشمنان نیز بود.

مرادی گفت: کسانی که در عرصه فرهنگ قلم می‌زنند، یکی از بازوهای قوی جهاد تبیین هستند و برای شرکت در این عرصه باید موقعیت‌ها و معیارها را شناخت و فارغ از هر گونه گرایش‌های شخصی برای تحکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداشت.

وی افزود: دشمن نیز در حال جنگ است اما جنگ وی جنگ تخریب است و با استفاده از رسانه‌های بیگانه سعی در تخریب و تشویش اذهان عمومی دارد. در مقابل این اقدامات آنان، رسانه‌ها باید با ارائه و تبیین دستاوردهای داخلی مردم را امیدوار کنند.

مرادی از اعضای هیات منصفه مطبوعات استان خواست تا با رعایت اصل عدل و انصاف و بی طرفی، در این محکمه حاضر و رای خود را صادر کنند.

معاون برنامه‌ریزی دادگستری استان خوزستان نیز در این نشست با تشریح برخی از مواد قانون مطبوعات، گفت: این هیات هر دو سال یکبار با انتخاب ۱۴ نفر در استان تشکیل می‌شود.

در پایان این جلسه، احکام اعضای هیات منصفه مطبوعات استان خوزستان به آنان اعطا شد.

منبع:ایسنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب