دوشنبه 09 اسفند 1400
زمان: 15
دسته: سلامت
لینک کوتاه

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان:

همه فعالیت‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آزادند

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با تاکید بر اعمال محدودیت‌های هوشمند و نظارت بر اجرای این محدودیت‌ها گفت: در دور جدید اعمال محدودیت‌ها هیچ گونه تعطیلی نداریم و همه فعالیت‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آزاد هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز ، ولی‌الله حیاتی در نشست قرارگاه عملیاتی و نظارتی کرونا که امروز (۹ اسفندماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در کشور مدیریت کرونا را به مدیران ارشد داده‌اند و این مساله بیانگر آن است که کرونا تنها مربوط به بخش بهداشت نیست و باید تمام امکانات حکومتی، کشوری و استانی برای مهار بیماری به کار گرفته شود.

 وی با اشاره به اهمیت نقش فرمانداران در اجرای موفق طرح شهید سلیمانی برای کنترل کرونا در شهرستان‌های خوزستان، افزود: فرمانداران در همه شهرستان‌ها باید ادارات را پای کار بیاورند و با نوبت‌بندی، از امکانات آن‌ها استفاده کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: فرمانداران باید از توان شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی نیز برای طرح شهید سلیمانی استفاده کنند تا شاهد اجرای موفق این طرح در شهرستان‌ها باشیم.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی با توجه به اینکه درصد واکسیسناسیون در کشور بالا رفته است، نوع اعمال محدودیت‌ها نسبت به سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود. اکنون شرایط و محدودیت‌ها به محدودیت‌های هوشمند تبدیل شده و هیچ منع تردد شهری و بین شهری نداریم.

حیاتی با بیان اینکه تذکرات لازم به دستگاه‌های اجرایی برای اعمال محدودیت‌های هوشمند در استان خوزستان داده شده است، گفت: در دور جدید اعمال محدودیت‌ها هیچگونه تعطیلی نداریم و همه فعالیت‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آزاد هستند.

وی تصریح کرد: همه فعالیت‌ها در استان خوزستان برقرار هستند اما با اعمال محدودیت‌های بیشتر و هر بخشی که قوانین و پروتکل‌ها را رعایت کند می‌تواند فعالیت داشته باشد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: از سوی قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد کرونا و دستگاه‌های ناظر باید نظارت شدیدی بر اجرای پروتکل‌ها به عمل آید تا پروتکل‌های بهداشتی به بهترین شکل ممکن اجرایی شوند.

وی افزود: همه کسب و کارها، تالارها، رستوران‌ها و... باز هستند اما باید با ۳۰ درصد ظرفیت و رعایت پروتکل‌ها فعالیت کنند. همه خدمت‌دهندگان و خدمت‌گیرندگان در این بخش‌ها نیز باید دو دوز واکسن تزریق کرده باشند.

حیاتی گفت: روند حمل و نقل درون شهری و برون شهری همچنان به قوت خود باقی و برقرار است اما رانندگان حتما باید دو دوز واکسن زده باشند و اگر نسبت به واکسیناسیون اقدام نکنند، توسط پلیس جریمه خواهند شد.

وی با تاکید بر تکمیل واکسیناسیون افزود: افرادی که در واکسیناسیون خود تاخیر دارند باید هرچه سریعتر به نزدیکترین مرکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن تزریق کنند. امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون بتوانیم با این بیماری مقابله کنیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان افزود: خط‌مشی مقابله با کرونا که اکنون در خصوص محدودیت‌های هوشمند دنبال می‌شود دقیق، علمی و منطقی است و به سلامت مردم کمک می‌کند اما این مساله به شرطی است که بر اجرای پروتکل‌ها نیز نظارت شود.

منبع:ایسنا


اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب