سه شنبه 10 اسفند 1400
زمان: 23
دسته: صنعت
لینک کوتاه

توزیع ۲هزار تن مرغ منجمد برای تنظیم بازار خوزستان

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: دو هزار تن مرغ منجمد با نرخ تنظیم بازار به استان اختصاص یافته است تا کمبود این کالا در بازار احساس نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز، علی رحم کریمی دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در محل معاونت اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی دستور بر توزیع حداکثری کالای اساسی در کشور را داده است .

وی درباره اختصاص دو هزارتن مرغ منجمد در بازار خوزستان گفت: با این میزان تخصیص سهمیه مرغ منجمد به استان، با مشکلی در تامین مرغ مواجه نخواهیم شد.

کریمی ادامه داد: از تعاونی های مصرف کنندگان  دستگاه های مختلف درخواست شده که کالاهای اساسی را دریافت و عرضه کنند تا در توزیع این اقلام در استان پوشش بهتری را داشته باشیم.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: در حال نیاز سنجی میزان گوشت قرمز مورد نیاز در استان هستیم تا به اندازه کافی تامین شود.

وی با اشاره به اینکه نگاه این سازمان بر توزیع کالاهای اساسی در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار است افزود: تمامی فروشگاه های زنجیره ای در استان به جز فروشگاه هایی که پرونده تخلف دارند می توانند مرغ منجمد تحویل بگیرند.

کریمی با اشاره به تامین شکر مورد نیاز در بازار افزود: شکر با قیمت تنظیم بازار در انبارهای استان موجود است و مشکلی که بین  شرکت توسعه نیشکر استان و بنکداران برای تحویل شکر بود برطرف شده است.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: بازرسان جهاد کشاورزی به دلیل نداشتن کارت شناسایی امکان نظارت در بازار را ندارند و ۱۱۲ نفر بازرس از سوی جهاد کشاورزی معرفی شدند اما به دلیل نداشتن کارت شناسایی امکان نظارت وجود ندارد.

سازمان جهاد کشاورزی به تازگی‌به همراه دستگاه های ناظر وظیفه نظارت بر اقلام کشاورزی را دارد.

خوزستان دارای ۸۰۰ واحد تولید مرغ است و سالانه ۶۵ میلیون قطعه جوجه ریزی دارند.

مصرف روزانه مرغ در استان ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن است که تولید درون استان پاسخگوی این میزان مصرف نیست به همین دلیل از استان های دیگر نیز مرغ وارد خوزستان می شود.

منبع:ایرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب