شنبه 14 اسفند 1400
زمان: 16
دسته: اخبار روز
لینک کوتاه

آمادگی فنی و حرفه‌ای خوزستان برای تربیت نیروی ماهر صنعت نفت

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان آمادگی اداره کل متبوع را برای تربیت نیروی ماهر و مهارتی صنعت نفت در میادین نفتی غرب خوزستان اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز ، جلیل بیت مشعل روز شنبه در نشست تخصصی تربیت نیروی انسانی ماهر موردنیاز و ارتقای مهارت شاغلان حوزه میدان نفتی آزادگان که با حضور معاون منابع انسانی شرکت پتروپارس در شهرستان دشت آزادگان برگزار شد بر تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص توسط فنی و حرفه‌ای بر اساس نیازسنجی و به صورت مطالعه شده و علمی برای جذب در شرکت‌های مستقر در میادین نفتی غرب کارون تاکید کرد.
وی وظیفه اصلی فنی و حرفه‌ای را آموزش علمی مهارتی ، پژوهش و سنجش برای تامین نیروی انسانی ماهر و کارآمد بازارکار و صنایع بیان کرد و افزود: فنی وحرفه‌ای خوزستان با تجهیزات و کادری آموزشی مجرب آمادگی ارایه مهارت‌های نوین مورد نظر صنعت نفت براساس استانداردهای جهانی را دارد تا با توانمندسازی نیروی انسانی ماهر و کارآمد زمینه جذب جوانان بومی در صنایع نفت را فراهم کند.
سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان افزود: در گام نخست می‌توان با به روز رسانی تجهیزات و موادمصرفی کارگاه‌های آموزشی مراکز دشت آزادگان و هویزه متناسب با نیاز نفت برای تربیت منابع انسانی در قالب مسوولیت‌های اجتماعی تامین، و در بلند مدت طرح مطالعاتی راه‌اندازی مرکز تخصصی با همکاری صنعت نفت صورت گیرد.
بیت مشعل اضافه کرد: برای تربیت نیروی کار متخصص و مهارتی هیچ محدویتی  وجود ندارد و هر استاندارد شغلی و مهارتی موردنیاز شرکت‌های نفتی مستقر در غرب خوزستان توسط فنی وحرفه‌ای آموزش داده خواهد شد.
وی گفت: گواهی‌نامه فنی وحرفه‌ای بر استاندارد بین‌المللی مهارت صادر خواهد شد و در تمامی کشورهایی که عضو سازمان جهانی کار(ILO) هستند معتبر بوده برای دارندگان این مدرک مزایای متعددی وجود دارد.
در این نشست مقرر شد با تشکیل کمیته راهبردی، نشست‌های تخصصی مهارت و اشتغال جوانان بومی در میادین نفتی غرب کارون در شهرستان دشت آزادگان برگزار شود.
منبع:ایرنا


اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب