دوشنبه 16 اسفند 1400
زمان: 14
دسته: گزارش ویژه
لینک کوتاه

یکهزار و ۱۰۱ روستای خوزستان در دولت سیزدهم آب رسانی شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: یک هزار و ۱۰۱ روستای خوزستان در هشت ماه گذشته آبرسانی شده است که ۶۱۵ روستا برای نخستین بار آب رسانی پایدار و باکیفیت انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز، محمدرضا کرمی نژاد روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از تصفیه خانه و تاسیسات آبرسانی به ۱۹ روستا و شهر الهایی خوزستان افزود: با اجرای این طرح ها ۶۳ هزار خانواده با ۲۴۳ هزار نفر در استان خوزستان، از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون از نعمت آب شرب باکیفیت برخوردار شدند.

وی گفت: ۴۸۶ روستا با ۴۸ هزار خانوار و جمعیت ۱۸۶ هزار نفر که در هشت ماه اخیر آب رسانی شدند، پیش از این تنها کمتر از ۶ ساعت در شبانه روز از آب شرب برخوردار بودند.

وی ادامه داد: برای آبرسانی به یک هزار و ۱۰۱ روستای خوزستان ۵۴۰ کیلومتر لوله کشی، ۲۵ ایستگاه پمپاژ در ۱۷ شهرستان و ۴۰۴ روستا احداث، ۲۳ حلقه چاه در هشت شهرستان ایجاد و ۷۰ تصفیه خانه لایروبی شده است.

کرمی نژاد افزود: ظرفیت تامین آب یک هزار و ۱۰۱ روستای آبرسانی شده در خوزستان به ۲۵۳ هزار مترمربع در شبانه روز افزایش یافته است و برای اجرای آنها هفت هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: یک هزار میلیارد ریال توسط بنیاد برکت، ۲ هزار میلیارد ریال از طریق تبصره ۱۴، ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال از طریق اعتبار استانی و ۹۲۰ میلیارد ریال از صندوق توسعه برای اجرای آب رسانی به این یک هزار و ۱۰۱ روستاهای استان تخصیص داده شده بود.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان با اشاره به اجرای طرح محرومیت زدایی در خوزستان گفت: این طرح که برای نخستین بار در دولت سیزدهم در این استان اجرا می‌شود که در قالب آن به ۱۸۹ روستا دیگر خوزستان با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال توسط بسیج سازندگی آبرسانی خواهد شد.

تا پایان سال آینده خوزستان، روستای بی‌آب نخواهد داشت

کرمی نژاد بیان کرد: طرح محرومیت زدایی برای آبرسانی به ۱۸۹ روستای خوزستان آغاز شده و تا پایان سال آینده هیچ روستای بی آب در استان وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه اعتبارهای خوبی توسط دولت سیزدهم در اختیار شرکت آب و فاضلاب خوزستان قرار گرفته است گفت: رییس جمهور در سفر شهریور گذشته خود به خوزستان از این طرح بازدید کرد و اعتبار مناسبی برای بهره برداری سریع آن اختصاص یافت.

وی تامین منبع آبی روستاهای این طرح را رودخانه کرخه بیان کرد و ادامه داد:روستاهای این طرح یا برای نخستین بار آبرسانی می شوند و یا با کمبود شدید آب روبه رو بوده‌اند که با اجرای این طرح ۱۰ هزار مترمربع آب در شبانه روز به این روستاها تخصیص داده می شود.

تصفیه‌خانه و تاسیسات آبرسانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که امروز به بهره‌برداری رسید با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا شده آب شرب پایدار و باکیفیت ۱۹ روستای مسیر قلعه سحر و شهر الهایی خوزستان را تامین می‌کند.

بهره برداری از این تصفیه خانه و تاسیسات آبرسانی امکان تامین آب شرب پایدار ۱۶ هزار نفر جمعیت این روستاها را تامین می کند که این ظرفیت در افق تعریف شده تا ۳۰ هزار نفر جمعیت را پوشش می‌دهد.

معاون اجرایی رییس جمهور در دومین روز از سفر خود به خوزستان علاوه بر افتتاح مجتمع آبرسانی ۱۹ روستای اهواز، از خط دوم راه آهن اهواز - اندیمشک، کمربند غربی اهواز و ایستگاه چمران طرح آبرسانی غدیر بازدید می‌کند.

منبع:ایرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب