سه شنبه 17 اسفند 1400
زمان: 17
دسته: سیاسی
لینک کوتاه

رییس کل دادگستری خوزستان بر برخورد با عاملان مشارکت در حمل سلاح تاکید کرد

رییس کل دادگستری استان خوزستان گفت: افرادی که در حمل سلاح مشارکت داشته باشند به ویژه کسانی که در آیین‌های عزا و شادی از این اسلحه‌ها استفاده کنند برخورد جدی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز ، حجت‌الاسلام صادق مرادی روز سه‌شنبه در همایش نخستین نمایشگاه دستاوردهای جامعه اطلاعاتی در حوزه سلاح و مهمات غیرمجاز خوزستان که در مجتمع فجر سپاه اهواز برگزارشد با بیان اینکه بسیاری تیراندازی‌ها ناشی از برنامه‌ریزی بدخواهان انقلاب است افزود: در خصوص حمل سلاح غیرمجاز با کسی شوخی نداریم و تقریبا ثابت شده بسیاری از این تیراندازی‌ها که در مراسم‌ها انجام می‌شود خلاف میل صاحب مراسم است.
وی ادامه داد: به همکاران قضایی اعلام شده است که کسانی که در اجتماعات تیراندازی می‌کنند شناسایی و با افرادی که صاحب مراسم هستند، با عنوان مشارکت در این امر برخورد قانونی شود.

رییس کل دادگستری استان خوزستان با بیان اینکه کسانی که اسلحه وارد  و استفاده می‌کنند قصد مقابله با نظام را دارند گفت: ماموران نظامی، انتظامی و امنیتی وظیفه دارند کسانی که قصد مقابله با نظام را دارند به اشد وجه برخورد کنند و هیچ رحمی نداشته باشند.

وی بیان کرد: نسبت به جمع‌آوری سلاح‌های مجوزدار درون شهرها و در اختیار عشایر نیز برنامه‌ریزی و پالایش خواهیم کرد تا این تعداد اسلحه که در دست مردم است کنترل شود.

وی افزود: کسی که با اسلحه جنگی اقدام به تیراندازی می‌کند به طور قطع این کار را آگاهانه و با هدف ایجاد رعب و وحشت و برهم زدن امنیت، کرده است که باید با او برخورد جدی و قطعی شود. 

رییس کل دادگستری استان خوزستان ادامه داد: کسانی که تاکنون اقدام به تحویل سلاح نکرده‌اند اسلحه‌های خود را با هماهنگی نیروی انتظامی و دادستان‌ها تحویل دهند.

۶۰ تا ۷۰ درصد ورود اسلحه قاچاق به کشور کنترل شده است

استاندار خوزستان نیز دراین همایش با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی در مسیر رشد و توسعه خود یک توسعه همه جانبه در ابعاد مختلف اقتصادی اجتماعی فرهنگی و سیاسی را دنبال می‌کند ، گفت: ایران در دنیا از یک موقعیت ژئوپلتیک برخوردار است که در سطح منطقه و جهان بسیار تاثیرگذار است و یکی از بازیگران مهم و تاثیرگذار در سطح منطقه و دنیا است.

صادق خلیلیان ادامه داد: کشور زمانی به رشد اقتصادی می‌رسد که امنیت در جامعه برقرار باشد؛ اگر امنیت برقرار نباشد سرمایه‌گذاری نمی‌شود و رشد و توسعه اقتصادی هم نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم بیکاری برطرف شود نیازمند امنیت هستیم، افزود: برای تامین امنیت باید فرهنگ‌سازی کنیم به دلیل اینکه یکی از زیربناهای اساسی هر جامعه فرهنگ آن است که خوشبختانه فرهنگ ما مبتنی بر دین مقدس اسلام است.

خلیلیان ادامه داد: وظیفه حاکمیت برقراری امنیت است،  به دلیل اینکه حاکمیت ریشه در درون کشور و مردم دارد و این مردم هستند که ارکان مختلف و حاکمیت را انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر قرار باشد هرکس اسلحه به دست بگیرد امنیت محقق نمی شود ، گفت: ارکان مختلف حاکمیت با محوریت نیروی انتظامی، ارتش ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جامعه اطلاعاتی برقرار می‌شود و با همکاری ، همدلی و هماهنگی مردمی می‌توانیم به بهترین شکل امور جامعه را سازماندهی کنیم.

استاندار خوزستان بیان کرد:یکی از تصمیمات گرفته شده در خوزستان انسداد فیزیکی و کنترل هوشمند مرزها است که با این کار ۶۰ تا ۷۰ درصد ورود اسلحه قاچاق از طریق استان کنترل شده است.

خلیلیان با بیان اینکه سران طوایف باید در جلوگیری از استفاده از اسلحه فرهنگ‌سازی کنند ، افزود: با مشارکت سران طوایف، فضای مجازی و رسانه‌ها باید موضوع تیراندازی در آیین‌ها را خاتمه دهیم.

وی برخورد با افرادی که سلاح حمل کرده و از آن استفاده می‌کنند را خواستار شد و گفت: به هیچ وجه دلیلی ندارد در یک محله فردی تیر شلیک کند تا خانواده‌ها و مردم دچار رعب و وحشت شوند.

استاندار خوزستان بیان کرد: دولت انقلابی و مردمی به دنبال این است که برنامه‌های اقتصادی و عدالت اجتماعی را با جدیت دنبال کند و طرح‌های مختلفی را در زمینه زیرساخت‌های استان خوزستان انجام دهد.

 

سران و نخبگان طوایف باید در خصوص تیراندازی فرهنگسازی کنند

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان نیز در این همایش با اشاره به مبارزه با پدیده شوم تیراندازی در آیین‌ها،بیان کرد: خوزستان در این زمینه با چالش جدی روبه رو شده است.

ولی اله حیاتی با اشاره به مشارکت نخبگان و افراد جامعه برای مقابله با پدیده تیراندازی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی با اقتدار کامل برای تامین امنیت ورود کرده تا امنیت کامل را ایجاد کند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه دستاوردهای جامعه اطلاعاتی در حوزه سلاح و مهمات غیرمجاز خوزستان افزود:تاکید بر استفاده نکردن اسلحه در مراسم ها باید با کمک نخبگان سران عشایر و طوایف باشد ضمن اینکه باید در این زمینه فرهنگسازی انجام شود.

منبع:ابرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب