چهار شنبه 18 اسفند 1400
زمان: 10
دسته: سیاسی
لینک کوتاه

قالیباف: ساماندهی کارکنان دولت در دستورکار مجلس و دولت/ دستور رئیسی در این باره به سازمان امور‌ استخدامی

رئیس مجلس تأکید کرد: ساماندهی وضعیت قراردادی و دریافتی کارکنان یک موضوع جدی است که در اولویت دولت و مجلس قرار دارد؛ رئیس جمهور نیز به سازمان امور استخدامی دستور داده که به این موضوع ورود کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز ، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز  قوه مقننه و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 1401، اظهار کرد: متأسفانه در حوزه قراردادهای کارکنان و میزان دریافتی آنها در سطح کشور بی‌عدالتی‌هایی وجود دارد.

وی افزود: این موضوع تنها مربوط به کارکنان یک وزارتخانه نیست بلکه در تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها این مسئله مشاهده می‌شود. یک کارمند که از لحاظ تخصص، تحصیلات و اثرگذاری نقش بیشتری دارد حقوق کمتری دریافت می‌کند.

رئیس مجلس در همین راستا ادامه داد: بعضاً یک کارمند رسمی به مراتب حقوق بیشتری از یک کارمند شرکتی دریافت می‌کند، در حالی که هر دو در یک اتاق هستند و کار مشابهی انجام می‌دهند.

قالیباف تأکید کرد: ساماندهی وضعیت قراردادی و دریافتی کارکنان یک موضوع جدی است که در اولویت دولت و مجلس قرار دارد؛ رئیس جمهور به سازمان امور استخدامی دستور داده که به این موضوع ورود کند.

رئیس مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس نیز طرحی با بیش از 180 امضا برای ساماندهی این موضوع دارند که در دستورکار قرار دارد، گفت: ساماندهی قراردادی کارکنان دولت نیازمند یک قانون محکم است و مجلس نیز این موضوع را با اولویت دنبال می‌کند، اما جای آن در لایحه بودجه که یک قانون یک ساله است، نمی‌باشد.

منبع:تسنیم


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب